نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 17:02

آلمانی‌ها علیه عرضه سلاح به اوکراین تظاهرات کردند+فیلم

صدها نفر از معترضان آلمانی با تظاهرات در شهرهای این کشور از دولت خود خواستند تا عرضه سلاح به اوکراین را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از مردم آلمان با تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور از مقام‌های کشور خود درخواست کردند تا عرضه تسلیحات به اوکراین را متوقف کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، معترضان آلمانی با حمل پلاکاردهایی خواستار صلح در اوکراین و مذاکره بین طرف‌های روسی و اوکراینی شدند.

طبق این گزارش، مردم در آلمان پلاکاردهایی را به همراه داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «تحویل سلاح به اوکراین برعهده ما نیست».

 

 

 

پیش از این نیز، اواسط بهمن ما، ساکنان شهر نورنبرگ آلمان به خیابان‌ها آمدند و در تظاهرات علیه ارسال تانک لئوپارد به اوکراین شرکت کردند. 

در این تظاهرات مردم در حالی که بنر «ما خط قرمز هستیم!» را حمل می‌کردند، به تصمیم دولت آلمان برای ارسال تانک به اوکراین اعتراض کردند. (جزئیات بیشتر)

اخیراً یک نظرسنجی عمومی تفاوت در نگرش آلمانی‌ها را در خصوص ارسال تانک‌های آلمانی به اوکراین نشان داده است. نتایج  این نظرسنجی نشان داد که ۴۶ درصد از آلمانی‌ها موافق و ۴۳ درصد مخالف ارسال این تانک‌ها بودند. 

شدیدترین مخالف با تحویل تانک‌های جنگی سنگین از سوی حامیان حزب «آلترناتیو برای آلمان»  صورت گرفت. ۸۴ درصد حامیان این حزب  مخالف ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین بودند. «تینو کروپالا» یکی از سران این حزب این اقدام را «غیر مسئولانه و خطرناک» توصیف کرد. وی در توییتی نوشت: «آلمان در خطر کشیده شدن مستقیم به جنگ قرار گرفته است».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1036429

مهمترین اخبار ایران و جهان: