نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 14:27

فرهنگ مواسات یعنی دنبال سودجویی نباشیم

امام جمعه همدان با بیان اینکه مواسات تنها کمک‌های معیشتی نیست گفت: فرهنگ مواسات یعنی در فضای سخت معیشتی امروز، احتکار و یا سوء استفاده نکنیم و دنبال سودجویی نباشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در همایش نکوداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس موسسه دارالایتام مهدیه با قدردانی از خدمات و تلاش‌های خیرین، اظهار داشت: خیرین نیازی به این مراسم‌ها ندارند و آن کسی که از اسرار انسان آگاه است به خوبی قدردان آنهاست، اما برگزاری این جلسات وظیفه ماست تا فرهنگ تعاون و کمک را در جامعه توسعه بدهیم.

وی افزود: خداوند به پیامبر(ص) فرمود، مردم به چند چیز افتخار می‌کنند، همانند صورت زیبا، ثروت زیاد، شغل و جایگاه در دنیا و قدرت خود، اما هیچ کدام از این‌ها ماندگار نیست بنابراین آنچه باید به آن افتخار کرد، موضوعی است که اهل بیت(ع) به آن توصیه کرده‌اند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند شنیدن نصیحت‌های اهل بیت(ع) است، گفت: آنچه انسان باید به آن افتخار کند، همراه هم بودن و دستگیری از یکدیگر و مواسات است.

وی با بیان اینکه مواسات تنها کمک‌های معیشتی نیست، اظهار کرد: فرهنگ مواسات یعنی در فضای سخت معیشتی امروز، احتکار و یا سوء استفاده نکنیم و به هر قیمتی دنبال سودجویی نباشیم.

شعبانی با اشاره به اینکه مراقبت از ایجاد گسست اجتماعی و رفتار مهربانانه، از توصیه‌های دیگر اهل بیت(ع) است، یادآور شد: رفتار مبتنی بر مودت و رحمت در برخورد‌های اجتماعی موضوعی است که در اسلام بر آن تأکید شده است.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) ۶۳ سال عمر کردند، اما یک بار "آه" برای دنیا نکشیدند، گفت: مشغله دائمی ذهن امام علی(ع) رسیدگی به فقرا و ایتام بود و امروز عملکرد خیرین، رسیدگی به دغدغه ذهنی علی(ع) و وصیت حضرت است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه فقرا و ایتام محبوب‌های علی(ع) بودند، اظهار کرد: خدمت به مردم و رفع دغدغه‌های جامعه باعث نزدیک شدن انسان به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می‌شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1188430

مهمترین اخبار ایران و جهان: