نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 11:45

خبرنگاری که گزارش‌هایش را کارگردانی می‌کرد/ معراجی‌فر جهادی بود

حسن عابدینی از مدیران سابق خبرگزاری صداوسیما، از ویژگی‌های احسان معراجی‌فر خبرنگار صداوسیما که چند روز پیش به دلیل سکته مغزی درگذشت، سخن گفت.

حسن عابدینی رییس سابق خبرگزاری صداوسیما درباره احسان معراجی‌فر خبرنگار صداوسیما که پیکرش روز گذشته در ملایر به خاک سپرده شد به خبرنگار مهر بیان کرد: معراجی‌فر از خبرنگاران خلاق در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بود در مدتی که در خبرگزاری صداوسیما بودم از نیروهای پرکار بود سوژه‌های خلاقانه انتخاب می‌کرد. در مقطعی هم در بحث ایثار و شهادت و اردوهای جهادی کار می‌کرد.

وی با اشاره به تحصیلات معراجی‌فر توضیح داد: او کارشناسی ارشد کارگردانی خوانده بود و در صداوسیما طبیعتاً برای سوژه‌هایی که پیگیری می‌کرد داستانی طراحی می‌کرد و آن را تصویری می‌کرد. زاویه دوربین، نور، رنگ و سکانس‌هایی که استفاده می‌کرد کاملاً حرفه‌ای بود.

عابدینی اضافه کرد: در اصول حرفه‌ای خبرنگاری تلویزیونی باید بتوان در نود ثانیه داستانی را نقل کرد که کارگردانی در گزارش‌های خبری از یک فیلم سینمایی نود دقیقه‌ای سخت‌تر است. در فیلم فرصت زیادی دارید که یک نما را انتخاب کنید اما در مورد گزارش‌های خبری به دلیل فشار زمانی‌که باید در اسرع وقت برسد این کار چالش‌برانگیز خواهد بود و معراجی‌فر از پس آن برمی‌آمد.

رییس سابق خبرگزاری صداوسیما درباره دیگر ویژگی‌های معراجی‌فر تصریح کرد: حداقل بیش از ده سال بود که او را می‌شناختم مدتی در خبرگزاری بود و مدتی در شبکه خبر بود به عنوان معاون در همدان رفت و همه جا منشأ خیر بود. او حرفه‌ای عمل می‌کرد و مسئولانه تلاش می‌کرد به نیروهای جوان اصول حرفه‌ای گزارش تلویزیونی را یاد دهد.

وی اضافه کرد: از جهت فردی بسیار انسان رقیق‌القلب، معتقد و الهی بود. به کاری که در حوزه تلویزیون انجام می‌داد تعهد داشت.

عابدینی در پایان یادآور شد: گزارش‌های زیادی تهیه می‌کرد. مدت‌ها درباره بحث‌های جهادی اردوهای جهادی کار می‌کرد. خانواده شهدا و حتی معضلات اجتماعی دغدغه‌اش بود. یک خبرنگار جهادی بود. روز گذشته در اراک مراسمی برایش گرفته شد و پیکرش هم در ملایر تشییع شد. روحش شاد باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173374

مهمترین اخبار ایران و جهان: