نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 17:06

ثبت بیش از ۴ میلیون نفر ـ شب اسکان در مشهد

مشهد ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند تا پایان روز پنجم فروردین ماه چهار میلیون و ۷۷۱ هزار و ۴۴ نفر - شب اسکان در مشهد ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت گنابادی نژاد ظهر یکشنبه در هفتمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی اظهار کرد: از ۱۵ اسفند تا پایان روز پنجم فروردین ماه پنج میلیون و ۴۴۷ هزار و ۶۲۰ نفر - شب اقامت در استان ثبت شد که چهار میلیون و ۷۷۱ هزار و ۴۴ نفر - شب اسکان در مشهد ثبت شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا پایان پنجم فروردین ماه کنونی ۶ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۷۰۷ نفر زائر وارد استان شدند.

وی ادامه داد: در حوزه تأمین سوخت از مصوبات کارگروه ملی زیارت تأمین به موقع و میزان کافی سوخت بود که به خوبی محقق شد و وضعیت رفاهی، بهداشتی و خدماتی جایگاه‌های سوخت مورد تاکید قرار گرفت که این موضوع به صورت کامل و مؤثر حل شد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: کارت‌های سوخت جایگاه‌ها اول امسال برداشته شد که نگران بودیم در آغاز سال برخی زائران بدون کارت سوخت خود وارد جریان سفر شوند و به مشکل بر بخورند از این رو وزیر کشور از وزیر نفت تقاضا کرد که در خراسان رضوی این موضوع اجرایی نشود که جای قدردانی دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی افزود: ۲ روز اخیر درصد رشد زیادی ورودی زایر از جاده‌های شمال داریم که کم سابقه است و رشد ۶۰ درصدی در این زمینه را شاهدیم.

وی ادامه داد: تغییر زمان سفر و تقارن ماه رمضان احتمالاً علت این تغییر مسیر مسافران جاده‌ای از شمال به مشهد است که موجب افزایش بار ترافیکی در جاده‌های شمالی و ورودی‌های شمالی به مشهد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111130

مهمترین اخبار ایران و جهان: