نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 11:38

خرید و فروش فیش‌های مسکن در شهر قیدار غیر قانونی است

شهردار قیدار از غیر قانونی بودن تمامی فیش‌های مسکن واقع در سطح شهر قیدار خبر داد و گفت: هیچ کدام از فیش‌های مسکن قیدارمراحل قانونی تفکیک را طی نکرده است و تمامی این فیش‌ها غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید مصطفی موسوی، شهردار شهر قیدار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با تاکید بر غیرقانونی بودن فیش‌های مسکونی و تجاری قیدار اظهار داشت: قطعه بندی و تفکیک اراضی شهری مستلزم طی مراحل قانونی است که اولین مرحله آن وارد شدن زمین به محدوده خدماتی شهر است.
شهردار قیدار در محدوده بودن زمین را شرط اولیه قطعه بندی و تفکیک اراضی عنوان کرد و گفت: به جز یکی از تعاونی‌ها که زمین آن طی سال‌های گذشته به محدوده شهری وارد شده است، اراضی هیچ یک از تعاونی‌ها که اقدام به صدور غیرقانونی فیش نکرده‌اند حتی به شهر الحاق نشده است.
وی ادامه داد: حتی اراضی آن تعاونی که در محدوده شهری است به صورت قانونی تفکیک نشده است بنابراین اوراق موسوم به فیش آن نیز غیر رسمی بوده و وجاهت قانونی ندارد.
موسوی تهیه طرح تفکیکی و تصویب آن در مراجع ذیصلاح را گام بعدی تفکیک قانونی قطعات بیان کرد: و افزود: این مرحله بعد از الحاق به محدوده اتفاق می‌افتد بنابراین قبل از ورود به محدوده امکان قطعه بندی وجود ندارد.
شهردار قیدار با اشاره به اینکه طرح توسعه شهری قیدار به تازگی به شهرداری ابلاغ شده و اراضی الحاقی به محدوده نیز مشخص شده است، بیان داشت:  اراضی تعاونی‌های مختلف به شهر الحاق نشده است.
وی خاطر نشان کرد:  اضافه شدن اراضی به محدوده شهری مستلزم وجود شرایطی است که جمعیت رسمی و میزان تراکم شهری از جمله آنهاست، بنابراین امکان الحاق زمین‌های تعاونی‌ها تا مدت‌ها میسر نخواهد بود و هیچ ضمانتی برای الحاق این زمین‌ها در آینده وجود ندارد
موسوی از خرید و فروش غیر قانونی فیش‌های مسکن ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه افراد سودجو و منفعت طلب با آگاهی و علم به غیرقانونی و غیر رسمی بودن فیش‌ها از عدم اطلاع برخی از خریداران سوء استفاده کرده و با قیمت های گزاف مبادرت به فروش فیش‌ می‌کنند و با قیمت‌گذاری های جعلی باعث افزایش بی‌رویه و غیرمنطقی قیمت مسکن در شهر می‌شوند.
شهردار قیدار با تاکید به لزوم قانون مداری در شهرداری گفت: شهرداری هیچ تکلیفی در صدور پروانه ساخت برای زمین‌های غیرقانونی ندارد و با این شرایط خریداران فیش‌ها متحمل زیان می‌شوند.
وی تفکیک‌های غیرقانونی اراضی داخل محدوده شهری را نیز از دیگر معظل شهری عنوان کرد و افزود: برای زمین‌های کمتر از حدنصاب تفکیک برمبنای طرح تفصیلی امکان صدور جواز ساخت وجود ندارد و شهرداری مکلف است از احداث بنا در این اراضی جلوگیری کرده و با متخلفین برابر قانون برخورد کند.
موسوی در پایان از شهروندان قیداری خواست تا در خرید زمین با تفکیک غیرمجاز و اوراق موسوم به فیش مسکن تامل کنند تا مورد سوءاستفاده سودجویان و متحمل ضرر و زیان مالی نشوند.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157330

مهمترین اخبار ایران و جهان: