نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 13:37

فارس من| خبرهای خوب بهزیستی برای مددجویان/ از پرداخت حق پرستاری تا واریز شهریه دانشجویان دارای معلولیت

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از پرداخت حق پرستاری تا واریز شهریه دانشجویان دارای معلولیت خبرداد.

به گزارش گروه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در تشریح اقدامات سال گذشته این سازمان گفت: مستمری مددجویان،کمک هزینه اسفندماه و مابه‌التفاوت ۸ ماهه کمک هزینه نگهداری افراد دارای معلولیت در خانواده و مراکز نگهداری، حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی و مابه‌التفاوت ۸ ماهه براساس مصوبه هیات وزیران، پرداخت شد. شایان ذکر است که مابه‌التفاوت فوق‌الذکر به میزان ماهیانه ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور همچنین پرداخت سرانه پرونده های واگذار شده به مراکز مثبت زندگی مربوط به اسفندماه، پرداخت شهریه دانشجویان دارای معلولیت در ترم اول سال های ۱۴۰۰_۱۴۰۱، پرداخت کمک هزینه نگهداری در مراکز روزانه و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی اسفندماه و مابه‌التفاوت کامل هفت ماهه سال ۱۴۰۱، کمک‌هزینه نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در مراکز و خانواده‌های جایگزین، هزینه‌های مراکز فوریت‌های اجتماعی و مراکز مشاوره را از دیگر اقدامات معاونت برشمرد و یادآور شد: کمک هزینه وسایل بهداشتی مددجویان برای ۱۱ ماه نیز پرداخت شده و یکماه باقی‌مانده نیز به‌زودی واریز می‌شود.

گفتنی است پیش‌تر خبرگزاری فارس در گزارشی با انتقاد از سازمان بهزیستی، خواستار پرداخت عیدی و شهریه دانشگاه افراد دارای معلولیت شد.(اینجا بخوانید)

 پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1137930

مهمترین اخبار ایران و جهان: