نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 17:32

آغاز ثبت نام جشنواره قرآنی «مدهامّتّان» در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه از آغاز ثبت نام جشنواره قرآنی «مدهامّتّان» در این استان خبر داد.

افشین کلات‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ثبت نام شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتّان ویژه اعضای کانون‌های مساجد آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه «مدهامّتّان» به معنای «دو باغ خرم و سبز» نام بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است، افزود: این رویداد با هدف ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و همچنین کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه بیان کرد: این مسابقات قرآنی با همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سه رده سنی کودکان زیر هفت سال، نوجوانان از سن هفت تا ۱۶ سال و جوانان از ۱۷ تا ۳۰ سال و در ۲ بخش ویژه اعضا و استعدادیابی قرآنی برگزار می‌شود.

کلات‌پور خاطر نشان کرد: شانزدهمین دوره این مسابقات با استفاده از نقطه نظرات ارزشمند فعالان قرآنی در سراسر ایران اسلامی طرح ریزی شده است.

وی گفت: بخش رقابتی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامّتّان ویژه اعضای کانون‌های مساجد همانند دوره‌های گذشته در رشته‌های متنوع قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جز ۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعدادیابی، معارف اهل‌بیت (ع) برای رده‌های سنی مشخص ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود.

کلات‌پور همچنین از بررسی آثار ارسالی جلسات قرآن کریم (مساجد پایگاه قرآن)، برگزاری تلاوت نور و تولیدات هنری در بخش ویژه کانون خبر داد.

وی با اشاره به چگونگی ثبت نام در این مسابقات، گفت: مسابقات قرآنی مدهامّتّان به صورت غیرحضوری تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir و بارگذاری آثار امکان پذیر است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در این دوره از مسابقات، پس از ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد و عضویت در کانون فرهنگی هنری مسجد خود، در ناحیه کاربری به بخش فعالیت‌های من مراجعه نموده و با انتخاب مدهامّتّان به صفحه ارسال فایل اجرای خود اقدام کنند.

کلات‌پور خاطر نشان کرد: سال گذشته در پانزدهمین دوره این مسابقات که به صورت مجازی برگزار شد، استان کرمانشاه با ۶۸۵ شرکت کننده در ۱۰ رشته قرآنی جزو استان‌های برتر به لحاظ میزان استقبال و شرکت در مسابقات قرآنی مدهامتان شناخته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192430

مهمترین اخبار ایران و جهان: