نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 14:02

ابهام در میزان بازگشت دانش آموزان جامانده از تحصیل

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: چند سال طول می‌کشد تا دقیقاً بدانیم چه تعداد از دانش آموزان جامانده از تحصیل به دلیل کرونا، به کمک این سازمان تحصیلات خود را ادامه دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه به صورت مشخص در سال‌های اخیر چه تعداد از بازماندگان از تحصیل به کمک سازمان نهضت سوادآموزی به تحصیل روی آوردند؛ گفت: یکی از دلایل ترک تحصیل همان طور که شما پرسیدید بحث کرونا است. چند سال طول می‌کشد تا دقیقاً بدانیم چه میزان از دانش آموزان بازمانده از تحصیل که به دلیل کرونا از تحصیل دور شدند؛ شدند؛ به کمک سازمان نهضت سوادآموزی تحصیلات خود را ادامه دادند؛ با این حال طبق آمار نزدیک ۱۲۳ هزار نفر از دانش آموزانی که به دلیل کرونا از تحصیل محروم مانده بودند به کمک سازمان نهضت سوادآموزی به تحصیل بازگشتند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به کودکان اتباع همواره توجه داشته است؛ گفت: آموزش به کودکان اتباع پیشانی و کارنامه نهضت سوادآموزی است. ما هم امکان آموزش به کودکان اتباع زیر نظر بهزیستی را داریم. اما بهزیستی مدل‌های مختلفی از تعلیم و تربیت کودکان اتباع را دارد که برخی از آن مدل‌ها در تناسب با وظایف سازمان سوادآموزی است. بهزیستی باید به ما بگوید که چه تعداد از کودکان اتباع در تناسب با وظایف ماست.

عبدی با بیان اینکه ۳۲۶ هزار زن عشایری پس از انقلاب توسط نهضت سواد آموزی باسواد شدند گفت: علت دقیق محرومیت آنان از تحصیل مشخص نیست اما می‌توان با دقت گفت که روند آموزش زنان عشایر کاملاً مشخص است و در حال حاضر هم کتب مختلف آموزش سبک زندگی برای زنان عشایری در نظر گرفته شده است.

عبدی آمار دقیقی از آموزش زنان بی سواد در زندان نداشت و ارائه این آمار را از وظایف نهاد مربوطه در سازمان زندان‌ها دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 924730

مهمترین اخبار ایران و جهان: