نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 00:25

افزایش ۴۷ درصدی بودجه قطار شهری تبریز طی سال آینده

تبریز-معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از افزایش ۴۷ درصدی بودجه قطار شهری تبریز برای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این موضوع در هیأت مدیره به تصویب رسیده و مبلغ آن ۳۷۳۶ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب وحیدکیا در جلسه بررسی مطالعات اصلاحی خط ۲ مترو و آخرین وضعیت خط ۱ که با حضور اعضای شورای اسلمی شهر و شهردار تبریز برگزار شد، اظهار کرد: این افزایش مبلع از محل وام، تسهیلات، فروش املاک و منابع مشارکتی و اوراق مشارکت تأمین خواهد شد.

وحیدکیا با بیان اینکه طی سال آینده ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط ۱ مترو هزینه خواهد شد، افزود: در مجموع پنج هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و شهردارری برای خط ۱ قطار شهری تبریز هزینه شده است.

وی از روزانه ۱۰ متر حفاری در مترو تبریز خبر داد و اظهار کرد: تا کنون ۱۲ کیلومتر از خط ۲ مترو حفاری شده است. تی بی ام‌های خط ۲ مترو در دست تعمیر و آماده حفاری در غرب و شرق خط دو هستند. تلاش داریم در وهله اول تی بی ام غربی را که مسیر آن کوتاه‌تر است فعال کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به بودجه دو هزارو ۶۳۶ میلیارد تومانی مترو تبریز در سال جاری گفت: ۶۵۴ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهرداری است.

وی افزود: درآمد اختصاصی دولتی از محل‌های پیش‌بینی شده ۵۱ میلیارد تومان بود که تا کنون ۱۶ میلیارد تومان آن وصول شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 929374

مهمترین اخبار ایران و جهان: