نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 00:05

پاسخ‌های مدیرمخابرات هرمزگان به علل قطعی چندماهه تلفن و 8 ماه تأخیر در بیمه کارکنان

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: کشیدن فیبرنوری با توجه به هزینه ۳۷۰ هزار تومانی دریافت مجوز از شهرداری بندرعباس برای هر متر کابل کشی چالش ساز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی حیدری مدیر مخابرات منطقه هرمزگان امروز اظهار کرد: میزان سرقت‌ها در این فصل که هرمزگان هوای خوبی دارد، افزایش می‌‌یابد و سرقت‌ها مربوط به کابل‌های مسی است و اگر کابل‌های مسی را با فیبرنوری جایگزین کنیم، جلوی این سرقت ها هم گرفته می‌شود.

وی افزود: چالش ما اما در توسعه فیبر نوری آن است که باید برای هر متر حفاری فیبر نوری باید هزینه 370 هزار تومانی پرداخت کنیم و 200 هزار تومان نیز هزینه هر متر فیبر نوری است.

حیدری بدون اشاره به دلایل کندی سرعت اینترنت مردم و قطعی مکرر تماس‌های تلفن همراه و افت آنتن دهی‌ها، خواستار تغییر نگرش مدیران شهری به توسعه فیبر نوری شد و گفت: اگر تونل تأسیساتی در شهر داشتیم، همه این مشکلات و گلایه‌ها هم حل می‌شد.

واگذاری مخابرات اشتباه بود

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در ادامه با زیان ده خواندن مخابرات هرمزگان و 26 استان دیگر، گفت:  نفت، مخابرات و دخانیات از جمله صنایعی هستند که از گذشته گفته شده درآمد زا هستند و این محل درآمد بایستی برای دولت باقی می‌ماند ولی اکنون و پس از گذشته یک دهه از واگذاری مخابرات به بخش خصوصی شاهدیم که تقریبا همه شرکت‌های مخابرات استانی زیان‌ده یا ورشکسته شده‌اند و راه نجات آن‌ها هم تغییر تعرفه‌هاست.

حیدری تأکید کرد: مخابرات اکنون ورشکسته است و همین عامل باعث شده که نتوانیم حق بیمه برخی از نیروها را پرداخت کنیم و نیاز داریم که نگرش مسؤولان دولتی و حاکمیت به مخابرات تغییر کند.

به گزارش فارس، در هفته‌های اخیر برخی اخبار از عدم پرداخت 8 ماه حق بیمه کارکنان شرکتی مخابرات هرمزگان حکایت دارد و تماس های خبرنگار فارس با شماری از کارکنان مخابرات استان نیز این مسأله را تأیید کرد که گرفتاری‌های فراوانی را برای آنان در زمینه درمان خود و خانواده‌هایشان بوجود آورده است.

از سوی دیگر کارمندان این شرکت از برخی هزینه‌های بی ملاحظه از جمله برگزاری مراسم جشن و شام در یک باغ در خارج از شهر بندرعباس توسط مدیران مخابرات هرمزگان گلایه‌مند بودند که انتظار می‌رود مسؤولان عالی مخابرات در این زمینه با نظارت بیشتری عمل کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1028630

مهمترین اخبار ایران و جهان: