نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 10:51

اسد انتخاب مجدد «شی جی پینگ» به عنوان رئیس جمهور چین را تبریک گفت

رئیس جمهور سوریه انتخاب مجدد «شی جی پینگ» به عنوان رئیس جمهور چین را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با ارسال پیامی انتخاب مجدد «شیء جی پینگ» را به عنوان رئیس جمهور چین تبریک گفت.

اسد در این پیام ابراز امیدواری کرد که کشور چین همچنان در مسیر شکوفایی و پیشرفت حرکت کند.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: انتخاب مجدد شما بیانگر تأثیرگذاری ملموس و وجود دستاوردهای مشخصی است که توانسته‌اید در مسیر پیشرفت و شکوفایی چین طی سالهای گذشته محقق سازید.

اسد هم چنین اضافه کرد: این دستاوردها و تأثیرگذاری ها در زمینه تحقق امنیت و گسترش صلح و ثبات در جهان و ایستادگی در برابر کشورها و سیاست‌هایی بوده که برآمده از منافع تنگ نظرانه با هدف ایجاد آشوب و جنگ افروزی در جهان عمل می‌کنند.

وی به روابط تاریخی میان سوریه و چین اشاره و تاکید کرد: همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف تأثیرات گسترده‌ای در تقویت روابط دوجانبه و تحقق منافع ملت‌های دو کشور داشته است و ما خواهان تداوم این روند هستیم.

لازم به ذکر است، نمایندگان کنگره ملی خلق چین روز جمعه به اتفاق آرا شیء جین پینگ را برای سومین دوره به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کردند.

به این ترتیب شیء جین پینگ برای یک دوره پنج ساله دیگر رئیس جمهور چین خواهد بود. شیء جین پینگ همچنین مجدداً به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی نظامی، دومین پست مهم در سلسله مراتب قدرت در چین، انتخاب شد.

رأی گیری ساعت ۱۱ صبح روز گذشته به وقت محلی انجام شد که طی آن ۲۹۵۲ به نفع شیء جین پینگ رأی دادند و هیچ رأی مخالف و ممتنعی وجود نداشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1085674

مهمترین اخبار ایران و جهان: