نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 11:14

استاندار هرمزگان: فضای سرمایه‌گذاری باید بهبود پیدا کند

استاندار هرمزگان بر لزوم بهبود اکوسیستم سرمایه گذاری در استان و کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، همایش فرصت های سرمایه گذاری در قشم با حضور علی وحدت، رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با چهار پنل تخصصی در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی، گردشگری رفاهی و خدمات، صنایع، لجستیک، شیلات و حوزه ابزارهای نوین تامین مالی برگزار شد.

مهدی دوستی نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در حاشیه این همایش، اظهارداشت: در شرایط فعلی کشور، بهترین راه برای تضمین رشد اقتصادی، تامین سرمایه است که دیدگاه ما نسبت به آن یک رویداد و تک پروژه نیست بلکه به بهبود اکوسیستم این موضوع می‌اندیشیم.

وی افزود: مجموع ارکان و محیط سرمایه‌گذاری در استان و کشور باید بهبود پیدا کند که برای تحقق این مهم نیاز به دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح‌کرد: بخش سخت‌افزاری زیرساخت‌هایی است که باید تامین شود و در جزیره قشم به همت سازمان منطقه آزاد و در سایر نقاط استان با اعتبارات ملی، استانی و اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری در حال انجام است.

دوستی تاکید‌ کرد: بخش مهم نرم افزاری در بهبود فضای سرمایه‌گذاری شامل صدور مجوزهای آسان، تسریع در پرداخت تسهیلات و رفع خلأهای قانونی است که قسمت عمده ای از آن‌ها در استان مانند صدور مجوزها بی‌نام یا پهنه های عاری از مجوز انجام شده است.

در این آیین، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد قشم نیز منعقد و به امضای طرفین رسید. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1067730

مهمترین اخبار ایران و جهان: