نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 13:14

۷۶۰۰ نفر در لرستان متقاضی صدور سند برای اراضی کشاورزی شدند

خرم‌آباد - مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان گفت: طی چهار ماه نخست امسال هفت هزار و ۶۹۰ در استان متقاضی صدور سند برای اراضی کشاورزی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر باقری امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران از تشکیل هفت هزار و ۶۹۰ پرونده متقاضیان صدور اسناد اراضی کشاورزی در هیئت‌های قانون تعیین تکلیف واحدهای ثبتی استان در چهارماهه سال جاری خبر داد.

وی گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۳۰۰ درصدی داشته است، این موضوع حاکی از استقبال خوب مردم از طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان در ادامه با بیان اینکه در مدت چهارماهه سال جاری در هیئت‌های تعیین تکلیف واحدهای ثبتی سطح استان تعداد دو هزار و ۴۸۵ رأی مثبت مبنی بر صدور سند مالکیت برای املاک مورد تقاضای اشخاص صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷۵ درصد رشد داشته است.

باقری، بیان داشت: در این راستا از جهت تعداد کل پرونده‌های تشکیلی در هیئت قانون تعیین تکلیف، استان لرستان با داشتن ۱۱ واحد ثبتی رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است؛ یعنی قریب به هفت درصد پرونده‌های تشکیلی هیئت قانون تعیین تکلیف واحدهای ثبتی کل کشور در چهارماهه سال جاری مربوط به استان لرستان بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه قسمت اعظم پرونده‌های تشکیل شده مربوط به عملکرد شرکت‌های مشاور طرف قرارداد با اداره کل ثبت استان در خصوص حدنگاری اراضی کشاورزی بوده است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان با اشاره به اهمیت سنددار کردن اراضی کشاورزی در پیشگیری از بروز اختلافات و دعاوی در مراجع قضائی، اظهار داشت: باتوجه‌به رفع موانع صدور اسناد اراضی کشاورزی سطح از کشاورزان عزیز درخواست می‌شود با مراجعه با شرکت‌های طرف قرارداد یا ادارات ثبت‌اسناد و املاک شهرستان‌ها در سطح استان نسبت به تشکیل پرونده صدور سند اراضی کشاورزی با هر مساحت و متراژی اقدام کنند و از این فرصت ویژه استفاده بهینه را داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424430

مهمترین اخبار ایران و جهان: