نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 03:09

خبرنگاران زبان گویا و چشم بینای مردم و مسئولان هستند

لنگرود- نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران زبان گویا، گوش شنوا و چشم بینای مردم و مسئولین هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز محمدنژاد امروز پنجشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران بازوان پرتوان برای نظام و انقلاب مسئولان شهرستان هستند که باید دغدغه‌های خبرنگاران توسط مسئولان به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه خبرنگاران زبان گویا، گوش شنوا و چشم بینای مردم و مسئولین هستند، افزود: اساس استقلال یک کشور فرهنگ آن است که خبرنگاران بیشترین نقش را در این زمینه برعهده دارند.

تصویب ۱۹ ماده طرح توسعه و مانع زدایی در صنعت برق

عضو کمیسیون انرژی و رئیس کمیته نیرو مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو مسئولیت بزرگ قانونگذاری و نظارت توسط نمایندگان مجلس تصریح کرد: کمیسیون انرژی یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است که این کمیسیون از کمیته‌های مختلفی از جمله نفت، گاز، برق، سدها و نیروگاه‌های آبی و برقی، انرژی اتمی و انرژی‌های نو تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بنده یکی از نمایندگانی هستم که در حوزه قانون نویسی و طرح یکی از مدرن ترین و الزام آورترین طرح‌ها که مشمول ۲۱ ماده تحت عنوان قانون توسعه و مانع زدایی در صنعت برق است را تقدیم مجلس کردم که ۱۹ ماده آن تصویب و امسال به دولت ابلاغ شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس یکی از اقدامات مؤثر در حوزه برق را اجرای ۳ طرح ملی عنوان کرد و ادامه داد: طرح جهادی تعویض کابل خود نگهدار به جای کابل فرسوده یکی از طرح‌های بزرگ جهادی کل کشور است که با شتاب در سراسر کشور، گیلان و بویژه شهرستان لنگرود اجرا شده است و همچنان ادامه دارد.

عضو فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی و رئیس کمیته نوغان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از فراکسیون‌هایی که بسیار پررنگ و فعال پای کار آمد و در عمل توانست خوب ایفای نقش کند فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی است که بنده در حدود دو سالی که در این فراکسیون فعالیت دارم اقدامات ارزشمندی در این حوزه صورت گرفت و بر این اساس در طی مدت یک سال گذشته از تعداد ۱۵ هزار جعبه نوغان در سال‌های قبل به ۴۳ هزار جعبه در کشور رساندیم.

وی ادامه داد: در راستای این مورد مذکور اقدامات اولیه و انگیزشی از جمله زمین‌های بلا استفاده برای کاشت نهال توت تحت اختیار شرکت تعاونی قرار گرفت که در مجموع نوغانداری برای کشاورز با صرفه انجام شود و مجموعه نوغان داران بتوانند به یک بازده ای مناسب و منابع مالی خوب برسند.

احیا مؤسسه تحقیقات ابریشم در شلمان

وی از احیا مؤسسه تحقیقات ابریشم در شلمان در زمینی به مساحت سه هزار متر خبر داد و افزود: این زمین از سالیان خیلی گذشته تاکنون بلااستفاده و در اختیار جهاد کشاورزی بود بنابراین طی جلسات و پیگیری‌های مستمر این زمین بلااستفاده به جهت ایجاد مؤسسه تحقیقاتی ابریشم و تولید فرآوری محصولات خام ابریشم مثل پیله در ۱۲ شاخه، به بخش خصوصی واگذار شد و منابع مالی آن نیز تعریف گردید.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اظهار خرسندی از روند فعالیت صنعت ابریشم اضافه کرد: این صنعت با تدابیری که در شهرستان برای آن اندیشیده شده می‌تواند به عنوان اولین درآمد کشاورزان استان گیلان گسترش یابد و تحول اقتصادی و اشتغال‌زایی منطقه را رقم بزند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436430

مهمترین اخبار ایران و جهان: