نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 14:15

تأمین نیروی کار ماهر ایرانی برای واحدهای تولیدی

اردبیل- معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تأمین نیروی کار توانمند ایرانی برای واحدهای تولیدی و صنعتی جز دغدغه‌هایی است که وزارت صمت در این زمینه گام‌هایی برداشته است.

محمدمهدی برادران در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در نشست با صنعتگران یکی از دغدغه‌های اصلی مطرح شده تأمین نیروی کار ماهر به شکل بومی و ایرانی است تا توازن تولید و توسعه واحدهای صنعتی با تکیه بر نیروی کارآمد شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های منسجمی را آغاز کرده تا دغدغه جذب نیروی کار را در برخی از استان‌ها برطرف کرده و واحدهای تولیدی به مسیر و ریل توسعه بازگردند.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت به رشد ۹.۵ درصدی صنعتی کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سفری که به استان اردبیل داشتیم، با فعالان بخش خصوصی و دولتی نشست هماهنگی برگزار شد تا در فرآیند توسعه استان اردبیل که نیاز به تصمیم‌گیری‌های ملی و منطقه‌ای بود، راهکارها بررسی شده و اقدامات مؤثر برای توسعه متوازن صنعتی فراهم آید.

برادران افزود: در نشستی که با استاندار اردبیل و صاحبان صنایع در تهران خواهیم داشت، موارد یاد شده را پیگیری می‌کنیم تا مصوبه‌ای بر زمین باقی نماند.

وی روند رو به رشد توسعه صنعتی استان اردبیل را با همراهی صاحبان صنایع و همدلی مسئولان یادآور شد و خاطرنشان کرد: آنچه که در این استان موج می‌زند هماهنگی‌ها و همراهی‌های دلسوزانه مسئولان و متولیان امر و صاحبان صنایع است که انتظار می‌رود حرکت‌های تحولی با تقویت بنیه‌های علمی و فناوری‌های نوین به وجود آید.

برادران در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در استان اردبیل مدیران خلاق، سالم و توانمندی را داریم که نمونه آن انتصاب اخیر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان است که از نیروهای شاغل در وزارت صنایع بوده و قطعاً حضور او می‌تواند در این استان منشأ خیر و برکت باشد.

وی دغدغه‌های صادراتی صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی را یادآور شد و بیان کرد: ما از صنایع پیشرو، صادرات محور همچنین خوشه‌های صنعتی استقبال کرده و از آنها در مسیر توسعه استان بهره می‌گیریم.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت برخی دغدغه‌های مطرح شده در مورد شهرک‌های صنعتی را یادآور شد و ادامه داد: به تناسب مشارکت بخش خصوصی در توسعه صنعتی این استان، زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم نشده و امیدواریم شرایط بهتری را در ایجاد زیرساخت‌های صنعتی در استان اردبیل شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436830

مهمترین اخبار ایران و جهان: