نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 15:04

در قطر میان مقامات غربی و ایرانی چه می‌گذرد؟

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد: تلاش های قطر برای حل پرونده هسته ای ایران از طریق ارائه پیشنهادات و تسهیل دیدارها میان مقامات غربی و ایرانی در دوحه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه قطری الشرق، ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر از دیدارهای میان مقامات غربی و ایرانی در دوحه پرده برداشت.

سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که تلاش های کشورش برای حل پرونده هسته ای ایران از طریق ارائه پیشنهادها و تسهیل دیدارهای مقامات غربی و ایرانی در دوحه ادامه دارد.

الانصاری افزود: صحبت از بازگشت به توافق هسته ای همچنان دشوار است و دوحه در تلاش است تا این پرونده بزرگ را به موضوعاتی تفکیک کند که بتوان به طور جداگانه به آنها پرداخت. در کنار این تلاش های قطر، اقدامات دیگری نیز وجود دارد که تکمیل کننده یکدیگر است و به حل بحران این پرونده ایران که موضوعی پیچیده و چالشی بزرگ است و با یک میانجی پیش نمی رود، کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد که سفر محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، وزیر مشاور قطر در وزارت خارجه به تهران و دعوت از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران برای سفر به دوحه و نیز دیدارهایش با برخی از مقامات تهران، در چارچوب سفرهای پیوسته به کشورها برای انجام مذاکرات درباره بازگشت به توافق هسته ای و تلاش های مستمر برای نزدیک ساختن دیدگاه های ایران و جامعه جهانی و نیز تداوم تلاش های قطر برای رفع موانع بزرگ پیش روی توافق با حرکت رو به جلو است.

وی در ادامه به هتاکی به قرآن اشاره کرد که با هدف تحریک احساسات مسلمانان جهان صورت می گیرد.

الانصاری تاکید کرد: قطر به شدت هتاکی به قرآن در پایتخت دانمارک را محکوم می کند. اینکه به بهانه آزادی بیان اجازه چنین اقداماتی داده شود، نفرت و خشونت را تشدید می کند و ارزشهای همزیستی مسالمت آمیز را به مخاطره می اندازد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405574

مهمترین اخبار ایران و جهان: