نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 12:37

امام جمعه کرمان: دفاع مقدس راه نفوذ و انحراف انقلاب را بست

امام جمعه کرمان با بیان اینکه دفاع مقدس راه نفوذ و انحراف انقلاب را بست، گفت: مدیریت سیاسی باید تحت اشرافیت دیانت قرار گیرد وگرنه منحرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، همایش چله انقلاب صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و مدیران و فعالان شبکه جوانان رضوی و برگزارکنندگان جشن‌های زیر سایه خورشید در کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شهید مدرس جمله‌ای دارد که سیاست ما عین دیانت ماست و در ادامه آن‌ جمله دیگری دارد که سیاست ما در چارچوب دیانت ماست که کمتر به این بُعد آن پرداخته شده و البته مهمتر است.

وی با بیان اینکه در نگاه دینی سیاست تحت دین قرار دارد و اول دین و دینداری و در چارچوب آن مسائل و مباحث سیاسی مطرح است، گفت: این سوال مطرح است که آیا انقلاب ما اسلامی است یا اسلام انقلابی است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره با اینکه این مباحث همیشه مطرح بوده، ادامه داد: در متون دینی ما به متدین بودن تاکید شده است و همه ما وظیفه داریم اوضاع، شرایط و اشخاص زمان را به خوبی بشناسیم، حق را بشناسیم و هر جا که چیزی خلاف حق بود از آن فاصله بگیریم که این همان سیاست است.

وی با بیان اینکه مدیریت سیاسی باید تحت اشرافیت دیانت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چند گروه مخالف با شاه وجود داشت که همه نقطه اشتراک آنها مخالفت با شاه بود اما از طیف‌ها و گروه‌های مختلفی بودند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از این گروه‌ها سلطنت‌طلبانی بودند که با شخص شاه مخالف بودند نه با شاهنشاهی، گفت: این گروه خود به خود پس از  پیروزی انقلاب اسلامی کنار رفتند چون دیگر سلطنتی در کار نبود.

وی با بیان اینکه گروه دوم مخالف شاه، جوانان مبارز و انقلابی بودند که تحت تاثیر جریان چپ‌گرایی قرار داشتند، ادامه داد: این گروه طرفدار حضرت علی علیه‌السلام بودند اما امیرالمؤمنین (ع) را به عنوان امام قبول نداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره گروه سوم متدینینی بودند که نگاه ملی گرایانه داشتند؛ این گروه با شاه مبارزه می‌کردند اما نگاه ملی مذهبی داشتند و افق دید آنها در مرزهای ایران متوقف می‌شد، افزود: گروه چهارم مخالف با شاه نگاهشان مرجعیت دینی بود و سیاست خود  را از امام (ره) می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب، چپگرایان نخستین گروهی بودند که با انقلاب فاصله گرفتند؛ گروهی در ابتدا به دنبال تخریب و انحراف انقلاب بودند و پس از آن حتی تا مبارزات مسلحانه هم پیش رفتند، گفت: در روزهای نخست انقلاب گروه ملی مذهبیان نزدیکترین گروه به خط امام (ره) بودند و اولین نخست وزیر انقلاب از این گروه انتخاب شد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه بازرگان دولت موقت را از دو طیف ملی مذهبیان و پیروان خط امام چید که در این دولت اولویت با ملی مذهبیان بود، ادامه داد: در آن شرایط جریان انقلاب به سرعت تحولاتی را در کشور رقم می‌زد که دولت موقت نمی‌توانست به آن همراهی کند؛ دولت موقت نگاه فراملی به انقلاب نداشته و باور نداشت که ایران می‌تواند ام‌القرای جهان اسلام باشد.

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی از جمله این اتفاقات بود که دولت موقت نمی‌دانست باید در برابر آن چه اقدامی انجام دهد و در نتیجه آن بازرگان استعفا داد و انقلاب به‌دست پیروان خط امام(ره) افتاد، گفت: پیروان خط امام (ره) کسانی بودند که با نگاه رساله‌ای و تقلیدی داشتند و عمق آنها در توده مردم ریشه داشت و طیف وسیعی را شامل می‌شدند که انقلاب را رقم زده بودند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه این گروه در همان ابتدای راه با درگیری‌های سخت و خونین با جبهه چپگرایان و گروهک‌ها مواجه شدند، افزود: چپگرایان در یک درگیری بسیار خونین و قوی، حساب خود را با انقلاب تسویه کرده، 17 هزار انسان را ترور کردند و پس از آن از کشور خارج شدند.

وی با بیان اینکه طولی نکشید که جنگ تحمیلی هشت ساله شروع شد، گفت: پس از انقلاب، مهمترین مسئله جلوگیری از انحراف و نفوذ در انقلاب بود و این در حالی بود که بزرگترین نفوذ در انقلاب از همان ابتدا رقم خورده بود و بنی صدر اولین رئیس جمهور انقلاب، یک نفوذ بزرگ در جریان انقلاب بود.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه بزرگ‌ترین خدمت به انقلاب را دفاع مقدس انجام داد و جنگ کشور را به فضای دیگری برد که راه نفوذ و انحراف بسته شد، بیان کرد: پس از بنی‌صدر کشور با تمام قدرت دست طیف پیروان خط امام(ره) افتاد.

وی با اشاره به اینکه پس از مدتی بین خود پیروان خط امام دو طیف به‌وجود آمد، گفت: جوانان باید تحقیق کنند و ببیند که چه اتفاقاتی افتاد و در جریان شناسی و شخصیت شناسی در هر امر سیاسی اول باید دیانت را پررنگ ببینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه امروز برخی نادانسته در میدانی وارد می‌شوند که مانند حضرت علی علیه السلام شعار داده و مانند معاویه عمل می‌کنند، افزود: سیاستی که از دین نباشد در نهایت منحرف می‌شود و باید بدانیم انقلاب در شرایطی است که نیاز به همدلی و همراهی دارد و باید جبهه پیروان ولایت تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه باید امت و امامت در کنار هم تقویت شود چرا که در کنار هم جامعه را به پیش می‌برند، افزود: امامت بدون امت خانه نشین می‌شود و امت بدون امام منحرف می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این جلسه با بیان اینکه امروز اصل نظام در معرض یک آزمون بزرگ است، اظهار داشت: امروز صیانت از انقلاب از اوجب واجبات است.

وی با اشاره به اینکه مدت‌ها است جریان معاند تلاش می‌کند که جریان انتخابات در کشور را کمرنگ کند، ادامه داد: هجمه رسانه‌ای دشمنان در این ایام بسیار زیاد است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان با صیانت از انقلاب تفاوت دارد و همه مسئولان وظیفه دارند پاسخگوی انتقادات اشخاص باشند، بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند با هجمه رسانه‌ای خطای اشخاص را پای انقلاب بگذارد اما همه ما باید بدانیم که اصل نظام با عملکرد مصداقی افراد متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه امروز هجمه سنگین رسانه‌ای ذهن پاک جوانان ما را نشانه رفته و همه ما وظیفه داریم در این شرایط روشنگری داشته باشیم، گفت: اگر مشارکت مردم ما در انتخابات پیش‌رو پایین بیاید هجمه دشمنان به ویژه در حوزه اقتصادی افزایش می‌یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی پرورش یافته همین انقلاب و مکتب است و حقانیت انقلاب همین محبتی است که از شهید سلیمانی دیگر شهدا در دل‌های همه ایجاد شده است، بیان کرد: در مسیر انقلاب افراد زیادی آمده و رفتند؛ وصیت شهید سلیمانی را نباید فراموش کنیم و مراقب باشیم دشمنان ما را با اشتباه نیندازند.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1657730

مهمترین اخبار ایران و جهان: