نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 12:47

نرخ کرایه آن طرف مرز خسروی چگونه است؟

فرماندار قصرشیرین در خصوص نرخ کرایه ماشین در آن سوی مرز، گفت: براساس توافقات اولیه برای هر نفر ۱۰ هزار دینار کرایه اتوبوس ، همچنین ۱۲ الی ۱۵ هزار دینار کرایه خودروهای سواری و ون تا حسینه (محلی در نزدیکی بغداد) اعلام شده است.

محمد نجفی، فرماندار قصرشیرین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از آمادگی کامل پایانه مرزی خسروی برای استقبال از زوار اربعینی حسینی خبر داد و اظهار کرد: با نزدیک شدن به اربعین تردد زوار در مرز خسروی هر روز در حال افزایش است به طوری که روز گذشته تردد بیش از ۳ هزار نفر را در مرز خسروی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به فراهم شدن امکانات حمل و نقل در مرز خسروی و منذریه، گفت: طبق صحبت‌های صورت گرفته با فرماندار خانقین قرار شده به هر تعدادی که زوار داشته باشیم ماشین در آن طرف مرز وجود داشته باشد تا زائر سرگردان نباشد.

فرماندار قصرشیرین از استقرار ۲۰ دستگاه اتوبوس از طرف ایران در مرز منذریه عراق برای رفاه حال زائران خبر داد و   گفت: در آن سوی مرز از محلی که گذرنامه مهر می‌خورد تا ترمینال منذریه بیش از ۵۰۰ متر پیاده‌روی دارد که با توجه به گرمای هوا برای رفاه حال زوار، ۱۰ دستگاه اتوبوس در مسیر رفت و ۱۰ دستگاه اتوبوس در مسیر برگشت به صورت رایگان در خدمت زوار است.

فرماندار قصرشیرین در خصوص نرخ کرایه ماشین در آن سوی مرز، گفت: براساس توافقات اولیه برای هر نفر ۱۰ هزار دینار کرایه اتوبوس و همپننی برای هر نفر ۱۲ الی ۱۵ هزار دینار کرایه خودروهای سواری و ون تا حسینه (محلی در نزدیکی بغداد) اعلاه شده تا زائر از آن‌جا به عتبات عالیات(کربلا، سامرا و...) مشرف شود.

آمادگی بیش از ۱۷۰ گیت در دو طرف مرز، برپایی هفت درمانگاه درمانی توسط ارتش، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به همراه اتاق‌های سرد در مرز خسروی، استقرار ۱۵۰ اتوبوس‌ حمل و نقل دورن شهری در مرز خسروی، آماده‌سازی ۱۲۰ هکتار  پارکینگ در قصرشیرین و مرز خسروی با ظرفیت ۸۰ هزار دستگاه خودرو ، ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و هفت هزار متر مربع سایبان از نقطه ورودی به پایانه مرز خسروی از دیگر خدمات فراهم شده در مرز خسروی است که نجفی به آن اشاره کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463874

مهمترین اخبار ایران و جهان: