نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 11:21

درآمدهای صادراتی اصفهان ۷ برابر شد /فعال سازی ۴۳۲ واحد صنعتی راکد

اصفهان - استاندار اصفهان گفت: درآمدهای صادراتی استان اصفهان با توجه به افزایش ۵۶ درصدی صادرات هفت برابر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا مرتضوی صبح چهارشنبه در آئین بزرگداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ویادواره یک هزار شهید کارمند استان اصفهان با اشاره به اینکه الگو گرفتن از شهدای کارمند می‌تواند اصلی‌ترین عامل موفقیت در خدمت به مردم باشد، اظهار داشت: باید از شهدایی مانند رجایی و باهنر الگو بگیریم، شهید رجایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ذیل ولایت امام امت با راهنمایی و ارشادی که در نظام اسلامی از زبان حضرت امام جاری و ساری می‌شد مسیر تلاش و کوشش خود را در امر خدمت رسانی باز کرد و در تعاملی که با محرومان جامعه می‌گرفت کاری کرد تا نامش به عنوان یک دولت مرد مکتبی و انقلابی در تاریخ ایران اسلامی حک شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم نگاه شهید رجایی را الگو قرار داده است، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم به دلیل شرایطی مانند کرونا، توقف پروژه‌های زیرساختی یأس و نامیدی در بدنه کارکنان دولت موج می‌زد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دراین شرایط دولت با چند صد هزار میلیارد کسری بودجه مواجه بود، ادامه داد: ارزی که مصوبه داشت در سه تا چهار ماه اول هزینه شده بود، امکان واردات واکسن کرونا سلب و خدمات بهداشت و درمان مختل شده بود.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم به صورت میانگین روزانه ۷۰۰ نفر از مردم ایران به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دادند، گفت: ما سعی در بهبود شرایط داشته و با گذشت حدود ۲ سال موفقیت‌های خوبی را نیز به دست آوردیم.

مرتضوی با بیان اینکه ما در این دولت خود را محدود به چند کشور غربی نکرده و مسیر جدیدی را در حوزه روابط بین الملل پیش گرفتیم، تصریح کرد: اکنون اگر از فردی در حوزه روابط خارجه سوال شود، اذعان می‌کند مسیری که دولت در این حوزه طی کرد، کاملاً مؤثر است و دستاوردهای آن در قالب آزاد شدن بخشی از ثروت ملت که در بعضی از کشورها محدود شده بود و حضور در معاهدات بین‌المللی، رفت‌وآمد هیئت‌های سیاسی، اقتصادی و … به کشور، انعقاد اسناد همکاری متعدد هویدا است.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دولت سیزدهم

وی با بیان اینکه در امور داخلی کشور نیز با اولویت قراردادن طرح‌های نیمه‌تمام و تلاش و کوشش شبانه روزی بسیاری از زیرساخت‌های موجود در کشور که بهره‌برداری از آنها معطل مانده بود تکامل یافت، ادامه داد: در حوزه اقتصادی نیز حرکت‌های بزرگی آغاز شده، در این راستا می‌توانیم به همت کشور برای بازگرداندن واحدهای راکد و غیرفعال به چرخه فعالیت و جهت گیری برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری در کشور اشاره کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به رویکرد مدیریت استان در ادامه روند فعالیت سیزدهم، گفت: در استان اصفهان نیز در امتداد رویکرد دولت تلاش مضاعفی انجام شد تا در حوزه‌های مختلف سیاسی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و … شاهد جهش‌های بزرگ باشیم.

وی افزایش ۵۶ درصدی صادرات و رشد هفت برابری درآمدهای صادراتی استان را یکی از نتایج همین رویکرد خدمت رسان دانست و گفت: آغاز عملیات اجرایی و راه‌اندازی نخستین کارخانه نوآوری و هوشمند اصفهان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، رشد ۲۱ درصدی تأسیس واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان از ثمرات نگاه ویژه استان به رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است.

ارتقای ۲۸۹ درصدی گردشگری خارجی در اصفهان

مرتضوی همچنین به ارتقا ۱۷ درصدی شاخص گردشگری داخلی و ۲۸۹ درصدی گردشگری خارجی در استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: اصفهان در موضوع احیای واحدهای تولیدی راکد با فعال کردن ۴۳۲ واحد راکد و غیرفعال رتبه نخست کشور را دارد، همچنین در افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی نیز رتبه نخست کشور را کسب کرد.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان در موضوع اشتغال واحدهای تولیدی احیا شده در کشور رتبه نخست کشور را کسب کرده و همه این موارد گویای تغییر نگاه و رویکرد دولت و تلاش شبانه روزی خادمان مردم است.

وی اظهار کرد: تعیین تکلیف کارخانه ریسباف به موزه ملی اصفهان باعث شد آرزوی چند دهه مردم استان برآورده شد.

مرتضوی عنوان کرد: آبرسانی پایدار به ۹۷ روستای استان از دیگر تلاش‌های خادمان مردم است در موضوع مقاوم سازی منازل روستایی حدود ۹ هزار واحد روستایی در دو سال گذشته مقاوم سازی شده و طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای کاشان، شهرضا و خمینی شهر پس از چند دهه به اتمام رسید.

۳۱۲ اتوبوس در اصفهان توزیع شد

وی گفت: فراهم کردن بالغ بر ۱۱۰ ماشین آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌ها و روستاهای استان و توزیع ۳۱۲ اتوبوس درون شهری از دیگر خدمات است.

استاندار اصفهان ادامه داد: در حوزه مرمت بافت تاریخی نیز شاهد رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات این حوزه هستیم و در ایام پیش‌رو یکی از نیروگاه‌های بسیار بزرگ و پیشرفته کشور در اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید تا ۹۳۰ مگاوات برق به ظرفیت استان و کشور اضافه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476630

مهمترین اخبار ایران و جهان: