نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 18:34

بازداشت نزدیک به ۲۰۰ فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها طی ۷ روز

مؤسسه اسرای فلسطین گزارش داد که رژیم صهیونیستی ظرف یک هفته نزدیک به ۲۰۰ تن از فلسطینیان ساکن کرانه باختری را بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، مؤسسه اسرای فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تنها ظرف یک هفته نزدیک به ۲۰۰ فلسطینی ساکن کرانه باختری را بازداشت کرده و با این حساب مجموع فلسطینیان ساکن کرانه باختری که از ابتدای سال جاری میلادی توسط این رژیم بازداشت شده‌اند به بیش از ۵۰۰۰ نفر می‌رسد.

این مؤسسه فلسطینی امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شدت‌گرفتن اقدامات صهیونیست‌ها تنها به بازداشت فلسطینیان محدود نمی‌شود و شامل تعرض، جنایت و حمله به بازداشت‌شدگان و خانواده‌های آنان نیز بوده است. علاوه بر این حجم زیان‌های مادی وارده به خانه‌های فلسطینیان بازداشتی بر اثر عملیات‌های تخریب صهیونیست‌ها بسیار زیاد است.

مؤسسه اسرای فلسطینی ادامه داد: بازداشت فلسطینیان اثرات خطرناکی در سطح اجتماعی و سرنوشت بسیاری از خانواده‌های افراد بازداشتی داشته است؛ به ویژه آن که در برخی از این خانواده‌ها، تعداد افراد بازداشتی بیش از یک نفر است و رژیم صهیونیستی خانواده‌های شهدا، دانشجویان و کودکان را نیز مورد بازداشت قرار داده است.

این مؤسسه تاکید کرد: بازداشت‌های بدون تفهیم اتهام در حال افزایش پیاپی است و رده‌های سنی جدیدی از فلسطینیان از جمله کودکان را شامل شده است. علاوه بر این برخی فلسطینیان که چندین سال را در زندان‌های اشغالگران سپری کرده‌اند، با بازداشت بدون تفهیم اتهام روبرو هستند. تمامی این اقدامات در راستای تلاش‌های مداوم اشغالگران جهت کاهش مبارزات ضد آنان است.

مؤسسه اسرای فلسطین در ادامه به شلوغی بازداشتگاه‌های موقت رژیم صهیونیستی و شرایط دشوار نگهداری زندانیان فلسطینی نیز اشاره کرد.

گفتنی است بر اساس آخرین آمارهای اعلامی از سوی مؤسسات ذی‌ربط، نزدیک به ۵۱۰۰ فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که در این میان ۱۲۰۰ فلسطینی بدون هرگونه تفهیم اتهامی در بازداشت به سر می‌برند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475730

مهمترین اخبار ایران و جهان: