نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 11:16

صدور19 هزار گذر نامه در استان مرکزی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از فعالیت شبانه روزی پلیس گذر نامه و صدور 19 هزار گذر نامه از ابتدای مردادماه سال جاری تاکنون در استان مرکزی خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک احسان آنقی صبح امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت شبانه روزی پلیس گذر نامه و صدور 19 هزار گذر نامه از ابتدای مردادماه سال جاری تاکنون در استان مرکزی خبر داد وگفت: اعتبار گذرنامه های تمدید شده ویژه اربعین تا پایان ماه صفر است.  
 
وی با بیان اینکه پلیس استان مرکزی در تلاش است که با اقدامات به موقع در صدور و تمدید گذرنامه ها در روند رسیدگی به درخواست زائران برای سفر اربعین تسریع بخشد، افزود:حدود 30 درصد از این گذر نامه‌ها در دست اقدام هستند، در صورت تکمیل بودن مدارک بین 4 الی 6 روز گذر نامه صادر و به متقاضیان تحویل داده می‌شود. 
 
 آنقی از صدور گذرنامه های جدید با مبلغ 50 هزار تومان و تمدید گذرنامه های منقضی به صورت رایگان خبر داد و اظهار داشت: مهلت اعتبار گذر نامه های صادر شده جدید 5 سال است. 
 
وی خاطر نشان کرد: افرادی که درخواست صدور و یا تمدید گذرنامه دارند می توانند از طریق اپلیکیشن پلیس من و یا مراجعه حضوری به ادارت گذرنانه و دفاتر پلیس + 10 اقدام کنند. 
 
این مقام انتظامی با اشاره به ممنوعیت برخی از داروها برای خروج از مرز بیان داشت: زائران از همراه داشتن داروهای مکسن قوی مانند قرص های کدوئین دار و آرام بخش ها خوداری کنند چرا که بر اساس قوانین کشور عراق این داروها ممنون هستند و در صورت همراه داشتن افراد جرم محسوب می شود. 
 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه اداره گذرنامه پلیس استان در ایام منتهی به اربعین حسینی (ع) از ساعت 7 صبح تا 7 شب آماده ارائه خدمات می باشد از زائران خواست در صورت اینکه قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند هرچه زودتر برای دریافت گذرنامه اقدام کرده و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465874

مهمترین اخبار ایران و جهان: