نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 17:29

مدودف: غرب جهان را به سوی جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که مخالفان این کشور در غرب سعی در سوق دادن دنیا به سوی جنگ جهانی سوم را دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نائب رئیس شورای امنیت روسیه بار دیگر درباره خطر وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.

«دیمیتری مدودف» نائب رئیس شورای امنیت روسیه روز شنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مخالفان روسیه در غرب، همه را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می دهند و نشانه های روسیه (در این باره) را نادیده می گیرند.

نائب رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد: صادقانه بگویم، قطعاً بهتر بود، آنها (نشانه ها) را می دیدند. در هر صورت، جهان مجبور نبود با تهدید جنگ جهانی سوم روبرو باشد.

مدودف یادآور شد که مخالفان روسیه فعالانه همه را در راستای این هدف تحت فشار قرار می دهند.

رئیس جمهور سابق روسیه در این مصاحبه پاسخ سخت کشورش به تجاوز گرجستان در سال ۲۰۰۸ را یادآور شد و گفت که آمریکا و متحدان عضو ناتو این کشور باید این حادثه را به عنوان یک نشانه محکم در مورد لزوم گوش دادن به نگرانی های مسکو در نظر بگیرند.

رئیس‌جمهور سابق روسیه پیش از این با انتشار مقاله‌ای در روزنامه روسیِ «آرگومنتی فاکتی» با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز غرب هشدار داده بود که مسکو احتمالاً مناطق جداشده از گرجستان، یعنی اوستیای جنوبی و آبخازیا را به خاک خود ضمیمه کند.

مناطق آبخازیا و اوستیای جنوبی پس از جنگ خونین ۵ روزه بین روسیه و گرجستان در سال ۲۰۰۸ اعلام استقلال کردند و از خاک گرجستان جدا شدند و روسیه و چند کشور دیگر نیز استقلال آنها را به عنوان سرزمین‌های مستقل به رسمیت شناختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469974

مهمترین اخبار ایران و جهان: