نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 09:00

پیشنهاد به «عطایی» برای آینده والیبال/ بازیکنان حرف شنوی نداشتند

کارشناس والیبال ایران معتقد است اگر فدراسیون می خواهد شرایط را برای تیم ملی بزرگسالان بهتر کند باید یک سرمربی خارجی مطرح جذب کند و عطایی هم اگر نمی‌تواند دستیار او شود بهتر است برود.

عباس میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت تیم ملی والیبال پس از عنوان نایب‌قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: والیبال ایران در رده پایه بسیار قوی کار کرد و زحمات داورزنی را نمی‌توان نادیده گرفت. او آنچه که در توانش بوده برای والیبال انجام داده و انصافاً هم تیم‌ها در رده پایه نمره قبولی می‌گیرند. ما چه بخواهیم چه نخواهیم هواداران والیبال از تیم بزرگسالان نتیجه می‌خواهند. در چند سال اخیر بازیکنان زیادی به عنوان لژیونر در بالاترین سطح والیبال توپ زدند. بنابراین بازیکنان، مردم و حتی مسئولان ورزش توقع دارند تیم ملی نتیجه بگیرد که البته به نظرم هم توقع به جایی هست.

صحبت در مورد رفتن داورزنی احساسی است

وی افزود: در این مدت دیدم برخی دوستان خیلی احساسی صحبت کردند و می‌گفتند باید داورزنی از والیبال برود. البته که من هم به خیلی از مسائل تیم ملی بزرگسالان نقد دارم، اما معتقدم داورزنی در رده‌های پایه زحمات زیادی کشیده که نسل آینده والیبال را تضمین می‌کند. اما ما در رده بزرگسالان نتیجه نگرفتیم. عطایی دوست من است اما باید بپذیرد او به عنوان مربی ایرانی کارنامه خوبی نداشته است. اگر این روند هم ادامه پیدا کند المپیک به خطر می‌افتد به طوری که الان هلند در رنکینگ به ما نزدیک شده و حتی بعید نیست جایگاه دهمی ایران را هم کسب کند. تیم‌های دیگر هم والیبال ایران را تهدید می‌کنند و باید برای این موضوع فکری کرد.

پیشنهاد به «عطایی» برای آینده والیبال/ بازیکنان حرف شنوی نداشتند
برخی اعتقاد دارند زمان رفتن داورزنی فرا رسیده اما برخی معتقدند او باید بماند

کادرفنی به ترکیب ثابت نرسیده بود

کارشناس والیبال به ناکامی ایران در لیگ ملت‌ها اشاره کرد و گفت: در زمان برگزاری لیگ ملت‌ها مسائلی مثل طولانی بودن لیگ، مصدوم بودن بازیکنان و عدم ریکاوری همچنین نبود بازی‌های تدارکاتی مطرح بود که همه آن‌ها قابل قبول بود، اما در مسابقات قهرمانی آسیا یک سری شبهات به وجود آمد. چرا اسفندیار خط خورد و دوباره به تیم برگشت؟! چه اتفاقی افتاد که معنوی نژاد دیگر به تیم ملی دعوت نشد؟! در مسابقات قهرمانی آسیا سرمربی هنوز به ارنج تیم مسلط نبود و ترکیب تیم ثابت نبود. در حالی که ۱۲ بازی تدارکاتی که در لیگ ملت‌ها انجام شد می‌توانست به عنوان بازی تدارکاتی برای قهرمانی آسیا محسوب شود و سرمربی به ترکیب تیم برسد. در مسابقات قهرمانی آسیا تنها تیمی که ما را تحت فشار قرار داد ژاپن بود و بازی با تیم‌های دیگر عیار تیم ملی را مشخص نکرد.

از داورزنی توقع دارم مربی خارجی درجه یک بیاورد

میرحسینی گفت: من نمی‌گویم ما باید حتماً مقابل ژاپن پیروز می‌شدیم و باید این واقعیت را قبول کنیم که والیبال ایران دیگر همسطح یا بالاتر از ژاپن نیست. آن‌ها در این چند سال کار زیربنایی خوبی انجام دادند و با برنامه خوب خودشان را از سطح آسیا جدا کرده است، با همه این اوصاف ما انتظار داشتیم جلوی ژاپن حداقل خوب بازی کنیم. در حال حاضر حضور داورزنی در والیبال الزامی است و هر کدام از دوستان که معتقدند او باید از فدراسیون برود احساسی صحبت می‌کنند. ولی من از داورزنی این توقع را داشتم که بعد از لیگ ملت‌ها یک مربی بادانش روز به کادرفنی اضافه کند، چون در لیگ ملت‌ها ما اختلاف مربیان با یکدیگر و فاصله گرفتن بازیکنان از مربیان در زمان استراحت را دیدیم. بازیکن اعتقاد دارد سطحش از سرمربی تیم ملی بیشتر است، این حرف‌ها نباید گفته شود اما متأسفانه برخی بازیکنان این تفکر را دارند.

پیشنهاد به «عطایی» برای آینده والیبال/ بازیکنان حرف شنوی نداشتند
به گفته برخی کارشناسان، بازیکنان خود را بالاتر از سرمربی می دانستند و حرف شنوی نداشتند

بازیکنان از کادر فنی حرف شنوی ندارند

مربی والیبال در ادامه گفت و گویش با خبرنگار مهر عنوان کرد: همانطور که بازیکنان باید در چندین بازی ملی حضور پیدا کنند تا به پختگی برسند، مربیان هم باید در مسابقات متعدد آسیایی، جهانی و المپیک حضور پیدا کرده باشند تا به پختگی برسند. بازیکنان تیم ملی به این سمت رفتند که دانششان از کادر فنی بالاتر است و همین باعث شد تا آن‌ها حرف شنوی از کادر نداشته باشند. توقع من این بود که یک مربی بادانش و به روز کنار عطایی قرار می‌گرفت. اگر مربی خارجی درجه یک مایل به این کار نبود، عطایی کنار او قرار می‌گرفت. در تیم ملی سرمربیگری مهم نیست، آنچه اهمیت دارد به خطر نیافتن منافع ملی بود. اگر هم به لحاظ مالی فدراسیون در مضیقه بود، داورزنی در این ورزش به اندازه کافی اعتبار دارد که هر کجا تقاضای وام کند از او دریغ نمی‌کنند.

عطایی اگر نمی‌تواند دستیار بماند از تیم ملی برود

میرحسینی تأکید کرد: اگر همه منافع ملی را در نظر بگیریم نباید ناراحت شویم. یک نسل طلایی در والیبال ایران بوده که همه بزرگان دنیا را یک بار شکست داده بنابراین مردم از تیم ملی توقع دارند تا همان روند را ادامه دهند. من از داورزنی خواهش می‌کنم یک مربی به روز و بادانش را به ایران بیاورد و به کادرفنی اضافه کند. اگر هم عطایی حاضر نیست کنار مربی خارجی به روز و بادانش حضور پیدا کند چه اشکالی دارد او از تیم ملی برود؟! آقایان باید این واقعیت را قبول کنند جایی که توان مدیریت آن را ندارند باید کنار بروند چون منافع ملی در میان است. به هر دلیلی

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484074

مهمترین اخبار ایران و جهان: