نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 17:47

خلع ید ۸ هکتار اراضی از تصرف سودجویان در اردبیل

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۸ هکتار اراضی در روستای بنفشه درق اردبیل که مورد تصرف و تعدی سود جویان قرار گرفته بود، قلع و قمع و خلع ید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، غلامرضا رضاپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سود جویان ۲۵ فقره زمین در قالب هشت هکتار اراضی را تصرف و در این اراضی اقدام به ساخت و ساز کرده بودند که با اقدام به موقع امور اراضی و نیروی انتظامی خاطیان و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: اداره کل جهاد کشاورزی اردبیل در مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی استان اهتمام جدی دارد و در اراضی دولتی و ملی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز بوده است که در سال‌های اخیر جلوی آن گرفته شده است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: تلاش بر این است آمار زمین‌خواری در این استان به صفر برسد. زمین‌خواری پدیده شوم و ناپسندی است که اگر قبل از وقوع جرم با قاطعیت برخورد نشود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اراضی کشاورزی که بطور مستقیم با امنیت غذایی، استقلال و خودکفایی کشور در ارتباط است وارد خواهد شد.

رضاپور گفت: همه باید احساس وظیفه کرده و اجازه ندهیم ساخت ویلاها و اماکن مسکونی آن هم صرفا با دید تفریحی، اراضی کشاورزی را به مخاطره بیندازد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1239574

مهمترین اخبار ایران و جهان: