نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 17:00

تشریح بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در سال 1403

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات مقدماتی جهت برگزاری کنگره شهدای استان در سال 1403 را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ سردار حمید خرمدل در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد که در سال ۱۴۰۳ برگزار می شود اظهار کرد: از اقدامات اثرگذار در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور برگزاری کنگره شهداست.

وی گفت: در گذشته کنگره شهدا هر 10 سال یکبار در استان‌ها برگزار می شد اما اکنون هر هشت سال یکبار برگزار می‌شود.

این فرمانده با بیان اینکه استان کهکیلویه و بویراحمد نزدیک به دو هزار شهید دارد تصریح کرد: به نسبت جمعیت این استان در زمینه حضور در جبهه و همچنین تقدیم شهدا و جانبازان و ایثارگران از استان‌های پیشتاز در کشور است.

وی گفت: تقریباً در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ خانواده بدون شهید نداریم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با بیان اینکه اکنون گنجینه ارزشمندی از آثار شهدا در اختیار داریم افزود: انتظار است که کار ارتقا پیدا کند و سازماندهی خوبی صورت بگیرد زیرا یکی از اهداف و سیاستهای اساسی در برگزاری کنگره شهدا انتقال این فرهنگ به نسل جوان و نوجوان است.

خرمدل گفت: وقتی تاریخ صدر اسلام و مشروطه و شاهان را مطالعه می‌کنیم در می‌یابیم که اگر امروز تاریخ خود را به درستی بنویسیم دیگران برای ما تاریخ می نویسند همچنان که در طول تاریخ غربی‌ها برای ما تاریخ نوشتند.

وی با بیان اینکه باید رابطه منطقی با جوان و نسل جوان خود برقرار کنیم یادآور شد: از سیاست های اصلی در کنگره شهدا درگیر کردن مردم به خصوص جوانان و نوجوانان در برنامه‌های کنگره است.

خرمدل گفت: یک جریان سازی بزرگ فرهنگی در سطح استان با کنگره شهدا صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اکنون دشمن با جنگ ترکیبی دنبال خالی کردن دل مردم است گفت: از اهداف اصلی کنگره این است که ارزش های مد نظر را به جامعه معرفی می کند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای انتقال دستاوردهای دفاع مقدس باید هنرمندان، فرهنگیان و رسانه ها و خطبا و همه پای کار بیایند گفت: اولویت اول ما آشنایی کودکان و نوجوانان از مهد کودک ها تا مدارس ابتدایی با فرهنگ جبهه و دفاع مقدس و شهادت است.

فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه کنگره ارکانی دارد گفت: شورای سیاستگذاری داریم که رئیس آن نماینده ولی فقیه و نایب‌رئیس آن استاندار و دبیرکل آن فرمانده سپاه است که هر کدام ایفای نقش می‌کنند.

وی به فعالیت ۲۵ کمیته جهت برگزاری کنگره اشاره کرد که احکام آنها ابلاغ شده روسای آنها رئیسان کل دستگاه ها و مدیران اجرایی و دبیران آن‌ هم فرماندهان و مسئولان افشار بسیج هستند.

خرمدل گفت: در شهرستانها نیز احکام صادر شده و متناظر با استان این کار باید در شهرستانها نیز انجام شود.

وی به تعداد ۲۵ کمیته کنگره شهدا اشاره کرد و گفت: کمیته طلاب، امنیت، تبلیغات، تالیف و نشر، علمی، نظارت، طرح و برنامه، امور شهرستانها، گنجینه ها، رسانه ها، پشتیبانی، دانش آموزی، فضای مجازی، برگزاری مراسمات و فرهنگی و هنری از جمله کمیته‌ها هستند.

خرمدل در ادامه افزود: ۶ اجلاسیه طراحی شده که از اردیبهشت ۱۴۰۹ تا مهر ۱۴۰۳ در هر یک از شهرستان های استان پیش از برگزاری کنگره انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به تابلوهای قدیمی مربوط به گفت: تابلو شهدا را در سطح استان جمع‌آوری می‌کنیم و تابلوهای جدید شهدا را به صورت شهرستانی نصب خواهیم کرد و هر تابلوی هر شهیدی در منطقه خودشان نصب می شود که به زودی در ورودی ها این کار انجام خواهد گرفت.

خرمدل افزود: سرکشی از خانواده شهدا انجام می‌شود و تمثال مبارک شهدا را به صورت تابلو فرش در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

وی افزود: یک کار بزرگ در حاشیه برگزاری کنگره شهدا این است که به تعداد همه شهدای استان یعنی به تعداد ۲ هزار نفر جهیزیه تقدیم خواهیم کرد و در حوزه جهاد تبیین 13 هزا مورد کار انجام می‌شود و رزمایش های متعددی در استان داریم. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1230874

مهمترین اخبار ایران و جهان: