نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 11:26

مشکلات حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در سمنان پیگیری می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: با اجرایی شدن مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، بسیاری از مشکلات حوزه کتاب و کتاب‌خوانی پیگیری و رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نشستی با جمعی از مسؤولان و فرهنگ‌دوستان شهر شهمیرزاد در سالن همایش کتابخانه آیت‌الله کبیر این شهر، با ارائه گزارشی از روند برنامه‌های عمرانی اجراشده در کتابخانه عمومی آیت‌الله کبیر شهمیرزادی که با تلاش‌های مستمر شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شهمیرزاد اتفاق افتاد، نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در جهت بهبود وضعیت سرانه مطالعه مؤثر دانست.

وی از حمایت‌ها و پیگیری‌های مستمر مسؤولان برای کتابخانه‌ها قدردانی کرد و افزود: با اجرایی شدن مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، بسیاری از مشکلات حوزه کتاب و کتاب‌خوانی رفع می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با ضمن تقدیر از نویسندگان ۶ کتاب جدید که برای تألیف این کتاب‌های ارزشمند تلاش کرده‌اند، کتاب را مظهر ارزش‌ها توصیف کرد و گفت: اگر کتاب جایگاه خود را در جامعه پیدا کند، قطعاً ارزش‌ها نیز حفظ می‌شوند.

طاهریان با تأکید بر اصل تعامل و هم‌افزایی در مسیر حرکت روبه‌جلو و پیشرفت کتابخانه‌های عمومی افزود: استفاده از ظرفیت مجموعه‌های فعال فرهنگی شهرستان به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به عنوان اصلی‌ترین رسالت کتابخانه‌های عمومی، می‌تواند نقش مهم و بسزایی در رشد فرهنگ عمومی ایفا کند.

وی با اشاره بر اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی مردم با آثار نویسندگان بومی می‌شود، اظهار کرد: باید به نوجوانان و جوانان نویسندگان بومی را معرفی کنیم تا آنان بتوانند از تجربه‌های این قشر بهره‌مند شوند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233030

مهمترین اخبار ایران و جهان: