نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 11:00

ارتقای کیفی سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان

رئیس دانشگاه لرستان گفت: در سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان شاهد حضور شرکت‌کننده‌های قوی در هر یک از رشته‌های جشنواره هستیم.

به گزارش خبرگزاری  فارس از خرم‌آباد، علی نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به کیفیت بالای سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان که به میزبانی دانشگاه لرستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌ها شاهد حضور شرکت‌کننده‌های قوی در هر یک از رشته‌های جشنواره هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قاریان، حافظان و مفسران ممتازی از سراسر کشور در سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان حضور دارند.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به حضور ۴۵۰ دانشجو در این دوره از مسابقات، گفت: بیش از ۱۰۰ دانشگاه برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

نظری بیان داشت: روز گذشته آزمون بخش معارفی شامل اذان، تواشیح، دعاخوانی، مداحی، ترتیل و تحقیق قرآن کریم برگزار و نفرات اول تا سوم هر رشته به تفکیک برادران و خواهران معرفی شدند.

وی با بیان اینکه همچنین روز گذشته ۱۳۰ نفر در بخش آوایی به رقابت پرداختند، افزود: امروز نیز ۱۰۰ نفر در رشته‌های حفظ قرآن کریم و حفظ فرازهایی از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به رقابت می‌پردازند که در پایان نفرات برتر این رشته‌ها نیز مشخص خواهد شد.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: امروز آزمون بخش کتبی بخش معارفی شامل سیره معصومین، احادیث و روایات، سبک زندگی ایرانی اسلامی و تفسیر و ترجمه مفاهیم قرآن کریم انجام می‌شود.

نظری از برگزاری آئین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور در روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در این آئین مجموعا از ۱۶۵ برگزیده در ۴۰ رشته تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1196974

مهمترین اخبار ایران و جهان: