نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 07:01

کشف تاثیر زردچوبه روی بدن فوتبالیست‌های حرفه‌ای

محققان یک تاثیر مهم زردچوبه بر بازیابی بدنی ورزشکاران را کشف کردند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال نیوز، محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت دریافتند که نوشیدن 60 میلی‌لیتری نوشیدنی زردچوبه دو بار در روز به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر از کسانی که این کار را نمی‌کنند به آمادگی جسمانی قبل از بازی بازگردند.

بازی فوتبال باعث آسیب عضلانی در بازیکنان و پاسخ التهابی می شود، بنابراین بهبود سریع آنها برای بهینه سازی عملکرد بعدی و کاهش خطر آسیب بسیار مهم است.

کورکومین به عنوان ماده فعال زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است و مطالعات قبلی نشان داده‌اند که مکمل کورکومین می‌تواند درد را پس از ورزش آسیب‌رسان به عضلات کاهش دهد. به نظر می رسد که این فرآیند با کاهش پروتئین‌های پیش التهابی در خون، معروف به سیتوکین‌ها(که در پاسخ به استرس، مانند ورزش شدید، افزایش می یابد) کمک می کند.

محققان ناتینگهام اولین کسانی هستند که نشان دادند یک مکمل حاوی کورکومین می‌تواند غلظت سیتوکین‌های پیش التهابی در خون و درد عضلانی را در فوتبالیست‌های حرفه ای کاهش دهد.

دانشمندان اعلام کردند که مکمل زردچوبه ریکاوری بازیکنان را پس از مسابقات تسریع می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد سریع‌تر به سطح آمادگی جسمانی خود بازگردند.

فوتبالیست ها از نظر بدنی برنامه سختی دارند و اغلب تا سه بازی در یک دوره 7 روزه انجام می‌دهند. این باعث ایجاد درجه زیادی از التهاب و درد بعد از بازی می‌شود که اگر کاهش نیابد، می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف‌تر در مسابقه بعدی آنها شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1276474

مهمترین اخبار ایران و جهان: