نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 10:40

آخرین وضعیت پروژه های راه سازی در استان قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با اجرا و تکمیل طرح های راه سازی در دست اقدام استان قزوین، شاهد کاهش طول مسیر و تسهیل در تردد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدعلی هاشمی با اشاره به عملکرد اداره نظارت بر ساخت راه های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، گفت: در استان قزوین طی سنوات گذشته ۳۹ کیلومتر از مسیر بوئین زهرا-دانسفهان-رحیم آباد از راه اصلی به بزرگراه ۴ خطه ارتقاء یافته است.

وی افزود: طول کل این مسیر ۵۳ کیلومتر است که در حال حاضر عملیات اجرایی در ۱۴ کیلومتر انتهایی محور در حال انجام می باشد و عملیات خاکی و ابنیه فنی در ۵ کیلومتر از این مسیر تکمیل شده است. در این راستا یک لایه آسفالت بیندر نیز اجرا شده و در صورت تخصیص اعتبار مکفی تا پایان سال جاری این ۵ کیلومتر بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: در محور تاکستان_ آقچه کند_ نیکویه طی سنوات گذشته ۲/۵ کیلومتر مسیر به راه اصلی ارتقاء پیدا کرده و حدود ۳/۵ کیلومتر راه اصلی محور تاکستان_آقچه کند در مرحله انجام عملیات تکمیلی شامل تکمیل لایه دوم آسفالت نصب علائم و خط کشی می باشد.

این مسوول پیش بینی کرد: امیدواریم این پروژه با تلاش مضاعف تا ۱ ماه آینده به بهره برداری برسد و با اجرا و تکمیل طرح مذکور، رانندگان از کاهش طول این مسیر ۲۹ کیلومتری و تسهیل در تردد به استان های شمالی کشور بهره مند خواهند شد.

هاشمی با بیان اینکه اخیرا تقاطع غیر همسطح حصارخروان با عرض زیر گذر ۸ متر در محور محمدیه_آبیک شامل اجرای عملیات خاکی نصب علائم خط کشی واجرای آسفالت همچنین تکمیل سازه پل به بهره برداری رسیده است، گفت: همچنین تقاطع غیر همسطح آبترش نیز در محور قدیم قزوین_رشت که شامل اجرای پل با دهانه 80 متر است در مرحله تکمیل سازه پل و اجرای رمپ های اتصال به مسیر قزوین_رشت می باشد و پیش بینی می شود با تخصیص اعتبار مکفی تا یک ماه آینده قسمتی از این تقاطع غیر همسطح به بهره برداری برسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580774

مهمترین اخبار ایران و جهان: