نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 17:10

«ولژاس بکتنوف» نخست‌وزیر جدید قزاقستان شد

رئیس جمهور قزاقستان «ولژاس بکتنوف» رئیس سابق دفتر ریاست جمهوری خود را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان «ولژاس بکتنوف» رئیس سابق دفتر ریاست جمهوری خود را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد.

امروز حزب حاکم امانت نامزدی وی را به رئیس جمهور قزاقستان پیشنهاد کرد و توکایف در این باره با سایر فراکسیون‌های حزبی پارلمان گفت‌وگو کرد. در پایان پارلمان در مورد نخست وزیری بکتنوف تصمیم‌گیری کردند.

توکایف با حضور در نشست عمومی پارلمان گفت: دولت تحت رهبری وی ثبات را در همه زمینه‌ها تضمین کرده است. دولت باید نقش جدید و مهمی در تصمیم گیری سریع و برداشتن گام‌های موثر ایفا کند. ما باید تصمیمات جسورانه و قاطع با هدف تحریک تنوع اقتصادی به نفع مردم خود بگیریم. لازم است با واقعیت‌های جدید سازگار شویم. ما باید بتوانیم با چالش‌های جدید مقابله کنیم و دولت باید برای این امر آماده باشد.

وی ادامه داد: باید انگیزه جدیدی به فعالیت‌های دولت داد؛ مردم نیز منتظر این هستند. به همین دلیل استعفای «علیخان اسماعیل اف» نخست وزیر پیشین را پذیرفتم.

نمایندگان پارلمان  69 رای موافق و 7 رای ممتنع به نامزد نخست وزیری دادند. پس از پایان جلسه عمومی، رئیس جمهور قزاقستان حکم نخست وزیری بکتنوف را امضا کرد.

اولژاس بکتنوف در 3 آوریل 2023 به عنوان رئیس اداره ریاست جمهوری منصوب شد. وی در 13 دسامبر 1980 در آلماتی به دنیا آمده است. در سال 2001 از آکادمی حقوق دولتی قزاقستان در رشته حقوق فارغ التحصیل شد.

بکتنوف کار خود را در سال 2002 به عنوان متخصص ارشد بخش در وزارت دادگستری شهر آلماتی آغاز کرد.
 از سال 2005 تا 2006 به عنوان کارشناس ارشد در بخش حقوقی دفتر نخست وزیری خدمت کرد. در سال 2006-2009 در دفتر ریاست جمهوری مشغول به خدمت بود. وی در طی این سال‌ها در بخش‌های مختلف اداری دولت در مبارزه با فساد فعالیت‌ کرده و نشان درجه 2 «آیبین»‌‌ دریافت کرده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663035

مهمترین اخبار ایران و جهان: