نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 12:16

مطالبه امام جمعه سمنان از آقای وزیر/ آزمون و خطا از آموزش و پرورش حذف شود

امام جمعه سمنان گفت: آزمون و خطا در بخش‌های مختلف از مشکلات اساسی در آموزش و پرورش است و امیدواریم این مشکل در دولت سیزدهم با اجرای طرحی مدون و بلندمدت رفع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان صبح امروز در دیدار با یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: آزمون و خطا در بخش‌های مختلف از مشکلات اساسی در آموزش و پرورش است و در هر دوره یک برنامه در دستور کار قرار می‌گیرد و امیدواریم این مشکل در دولت سیزدهم رفع شود و اجرای طرحی مدون و بلندمدت موردتوجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش و معلمان نقشی مهم و اساسی در زمینه تعلیم و تربیت و اصلاح و تعالی فکری دانش‌آموزان دارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: اغتشاشات اخیر نشان داد که هرچقدر برای قشر معلمان و فرهنگیان اقدامات بیشتری انجام شود و مورد توجه قرار گیرند، در تعالی و تربیت جامعه جایگاه ویژه‌تری خواهند داشت.

مطیعی تصریح کرد: طی دوره‌های گذشته دانشگاه فرهنگیان سمنان مهجور مانده بود و حدود ۲ رشته در آن تدریس می‌شد و اکنون این دانشگاه جانی دوباره گرفته است که اقدامی ارزشمند در تربیت معلمان در تراز انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم گسترش جهاد تبیین در جامعه، بیان کرد: جهاد تبیین نقشی مهم در اقناع افکار عمومی و رو کردن توطئه دشمنان دارد و باید این مهم موردتوجه همگان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: آموزش فرهنگ ایثار و شهادت، سواد رسانه‌ای، دستاوردهای انقلاب اسلامی، نظم و قانون‌گرایی، فعالیت جهادی و مهارت‌های زندگی باید در آموزش و پرورش موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش فارس؛ حضور در یادواره شهدای نهضت سوادآموزی کشور، شرکت در شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان سمنان و دیدار با نمایندگان دانش‌آموزان و فرهنگیان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر آموزش و پرورش به این استان است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 935435

مهمترین اخبار ایران و جهان: