نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 17:23

آخرین وضعیت ساخت «تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی» بوشهر/ زمان افتتاح مشخص شد

تیرماه سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح میدان مطهری آغاز می‌شود؛ پروژه‌ای با اعتبار بالغ بر ۳۲۴ میلیارد و ۶۴۷ میلیون تومان که پس از شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی به نام این شهید نام‌گذاری می‌شود. مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه پیش‌بینی شد اما درست در یک سال بعد از زمان بهره برداری، پروژه نیمه‌کاره رها شد.

خبرگزاری فارس- بوشهر، سینا ناجی: پس از تکمیل اولین تقاطع غیرهم‌سطح آزادی در بوشهر، نوبت به دومین تقاطع می‌رسد تا شهر پیر بوشهر کم‌کم خود را با شرایط روز دنیا به‌روز کند؛ هرچند که این نوین شدن همراه با عقب‌‌ماندگی‌های بسیاری با دیگر شهرهای ایران همراه بود.

تیرماه سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح میدان مطهری آغاز می‌شود؛ پروژه‌ای با اعتبار بالغ بر ۳۲۴ میلیارد و ۶۴۷ میلیون تومان که پس از شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی به نام این شهید نام‌گذاری می‌شود. مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه پیش‌بینی شده بود که می‌بایست در سال ۱۳۹۹ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسید اما درست در یک سال بعد از زمان بهره برداری، پروژه نیمه‌کاره رها شده بود.

بعد از انتخابات ۱۴۰۰ و روی کار آمدن شورا و شهردار جدید، اولویت‌ شورا و شهرداری تکمیل تقاطع غیرهمسطح بوشهر اعلام می‌شود.

 

افتتاح در روز بوشهر

در زمستان سال گذشته شهردار جدید بوشهر اعلام کرده بود که بین ۶۲ تا ۸۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است و از زمان انتخاب پیمانکار جدید به‌صورت ۲۴ ساعته دوربین‌های شهرداری، زنده پیشرفت‌های این پروژه را مخابره می‌کرد.

آذرماه امسال حسین حیدری شهردار بوشهر در نشست با خبرنگاران درباره تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی گفت: از نظر زمانی به هیچ عنوان عقب نیستیم. اجازه نداده‌ایم حتی یک روز این پروژه تعطیل شود و ۲۲ بهمن امسال تقاطع کاملا تمام می‌شود و مابقی موارد مانند آسفالت و روشنایی تا ۱۸ اسفند روز بوشهر، تکمیل و عبور و مرور روی پل صورت خواهد گرفت.

 

اولتیماتوم دادگستری بوشهر

بعد از این نشست خبری، در نشست مشترکی که با حضور مسؤولان شهرداری و کارفرمای این پروژه با رئیس کل‌ دادگستری بوشهر برگزار شد در رابطه با تقاطع شهید سلیمانی نیز سخن به میان آمد. رئیس کل دادگستری استان بوشهر برای اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی بوشهر تا اواخر اسفندماه سال‌جاری مهلت داد. البته در این جلسه موضوع «علل تاخیر اجرای پروژه تقاطع غیر همسطع سردار شهید سلیمانی» در دستور کار قرار گرفت و مصوب شد تا دیگر تأخیر و تعللی در اجرای این پروژه صورت نگیرد و در صورت کوتاهی، دادستانی بوشهر ورود و برخورد لازم را خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه این پروژه در نقطه‌ حساس شهری واقع شده است و به‌‌نوعی دروازه ورودی به شهر بوشهر است باید هرچه سریع‌تر و با همت همه‌ مسؤولان استانی اتمام یابد تا هم بار ترافیکی کاهش پیدا کند و هم از بیشتر شدن تصادف رانندگی در آن ناحیه جلوگیری شود. با افتتاح و اتمام این پروژه‌ و دیگر پروژه‌های شهری بوشهر نشاط اجتماعی در میدان مردم تزریق خواهد شد و با برنامه‌‌‌ریزی‌های بهتر بوشهر در مسیر پیشرفت و توسعه قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 926935

مهمترین اخبار ایران و جهان: