نیوز سیتی!
19 آذر 1401 - 14:37

مصاف رونالدو با شیرهای اطلس/ صعود سنتی پرتغال یا سنت شکنی مربی آفریقایی؟

دیدار امشب پرتغال و مراکش می‌تواند رکورد منحصر به فردی را برای رکراکی به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دو تیم پرتغال و مراکش در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022، از ساعت 18:30 دقیقه امروز به مصاف هم خواهند رفت.

این دو تیم تا به حال در دو دوره جام جهانی و در مرحله گروهی به مصاف هم رفته‌اند. جام جهانی 1986 تیم مراکش 3 بر یک پرتغال را شکست داد اما در سال 2018 پرتغالی‌ها با تک گل کریستیانو رونالدو موفق به کسب سه امتیاز در گروه مرگ شدند.

این دوازدهمین رویارویی آفریقایی‌ها و اروپایی‌ها در مراحل حذفی جام جهانی است. پیش از این و از 11 مسابقه، تنها دو پیروزی سهم نماینده قاره سیاه شده، یکبار در یک هشتم نهایی جام جهانی 2002، سنگال با نتیجه 2 بر یک سوئد را حذف کرد و پس از 20 سال نیز مراکش موفق به حذف اسپانیا شد.

مراکش به دنبال این است که اولین تیم آفریقایی حاضر در نیمه‌نهایی جام جهانی باشد. پیش از این سه تیم کامرون(1990)، سنگال(2002) و غنا(2010) نیز موفق به حضور در یک چهارم نهایی شده بودند.

دیدار امشب، سومین حضور پرتغال در یک چهارم نهایی ادوار جام جهانی محسوب می‌شود. این تیم در سال 1966 در یک چهارم نهایی به مصاف کره جنوبی رفت و با نتیجه 5 بر 3 به پیروزیرسید اما در نیمه نهایی مقابل انگلیس (قهرمان آن دوره) با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند. پرتغالی‌ها در رده بندی 2 بر یک شوروی را شکست دادند. در سال 2006 پرتغال انگلیس را با نتیجه 3 بر یک در ضربات پنالتی حذف کرد اما در نیمه نهایی یک بر صفر به فرانسه باخت. در رده بندی نیز 3 بر یک مقابل آلمان‌ شکست خورد. اگر پرتغال امشب نیز موفق به عبور از یک چهارم نهایی شود، باید با برنده دیدار فرانسه-انگلیس دیدار کند که در هر صورت برای آن‌ها یک مسابقه تکراری در نیمه نهایی خواهد بود.

مراکش در 5 بازی قبلی خودش شکستی نداشته و این بیشترین شکست ناپذیری شیرهای اطلس در مسابقات جام جهانی است. 4 مسابقه از این بازی‌ها تحت هدایت ولید رکراکی بوده و او حالا اولین سرمربی آفریقایی حاضر در یک چهارم نهایی جام جهانی محسوب می‌شود.

صفحه رسمی جام جهانی 2022 با انتشار تصویر زیر به استقبال این دیدار حساس و مهم رفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 903479

مهمترین اخبار ایران و جهان: