نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 18:00

۲۰۰ نظامی اوکراینی در دونتسک و لوهانسک کشته شدند

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه از تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد در حملات ارتش روسیه به مواضع ارتش اوکراین در مناطق مختلف دونتسک و لوهانسک دست‌کم ۲۰۰ نظامی اوکراینی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری روزانه درباره تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای روسی مواضع ارتش اوکراین در مناطق مختلف دونتسک و لوهانسک با حملات موشکی و توپخانه‌ای هدف قرار دادند که در پی آن ۲۰۰ نظامی ارتش اوکراین کشته و تجهیزات نظامی آنها نیز منهدم شد.

به گفته کوناشنکوف نیروهای روسی مواضع ارتش اوکراین در محور کوبیانسک در جمهوری خلق لوهانسک را با توپخانه گلوله باران کردند که در نتیجه آن حدود ۳۰ سرباز اوکراینی کشته و دو خودروی زرهی و ۳ خودرو منهدم شدند و در مسیر کراسنو-لیمان، نیز بیش از ۴۰ سرباز با گلوله باران نیروهای روسی کشته و ۴ خودروی زرهی و دو خودرو نیز منهدم شد.

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، در مسیر دونتسک، نیز نیروهای روسی عملیات تهاجمی موفقی را انجام دادند و به نیروهای اوکراینی خساراتی وارد کردند که در نتیجه آن حدود ۶۰ سرباز اوکراینی کشته و تجهیزات نظامی آنها نیز تخریب شد.

در محور جنوبی دونتسک نیز در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰ نظامی اوکراینی کشته و تعدادی خودروی نظامی نیز در جریان درگیری ها منهدم شد. در مسیر کراسنو-لیمان،

منبع: مهر
شناسه خبر: 938679

مهمترین اخبار ایران و جهان: