نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 12:55

پرهیز از موازی کاری در فعالیت های مساجد

رودان -امام جمعه رودان با تاکید بر پرهیز از موازی کاری در فعالیت های مساجد،گفت: کانون های فرهنگی هنری باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا افرادی که از فضای مساجد فاصله گرفته اند را جذب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی دُری در دیدار سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان و رابطین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان رودان، با اشاره به وجود برخی از اختلافات در بین ارکان مسجد، بیان کرد: هنر جوانان مسجدی باید آگاهی از نحوه ارتباط گیری مؤثر و استفاده از همه ظرفیت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه از نوجوانی عضو کانون فرهنگی هنری مسجد بوده‌ام، افزود: در راه اندازی کانون فرهنگی هنری مسجد جامع هشتبندی در شهرستان میناب نیز نقش داشته‌ام و با کار کانونی آشنا هستم.

امام جمعه شهرستان رودان با تاکید بر پرهیز از موازی کاری در فعالیت‌های مساجد، خواستار همفکری، تعامل، هم افزایی و هم پوشانی همه ارکان مسجد در اجرای برنامه‌ها در راستای جذب افراد و آبادانی معنوی مساجد شد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مجری طرح اوقات فراغت، گفت: پس از ۲ سال از شیوع کرونا و تعطیلی برنامه‌های حضوری مساجد، طرح اوقات فراغت فرصت خوبی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است.

حجت الاسلام دُری افزود: کانون‌های فرهنگی هنری در اجرای طرح اوقات فراغت همزمان با برگزاری کلاس‌های قرآنی، با بهره گیری از معلمان، دبیران، هنرمندان، صنعتگران صنایع دستی دوره‌های آموزشی مهارتی، صنایع دستی، تئاتر، سرود و کلاس‌های کمک درسی برگزار کنند.

وی تاکید کرد: کانون‌ها همچنین با دعوت از هنرمندان عرصه تئاتر استان از ظرفیت آنها برای برگزاری دوره‌های آموزشی و تقویت گروه‌های نمایش خود نهایت استفاده ببرند.

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز گزارش مبسوطی از فعالیت‌های کانون‌ها و برنامه‌های پیش رو ارائه کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1215735

مهمترین اخبار ایران و جهان: