نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 15:33

حوزه‌های امتحان نهایی در استان سمنان به حفاظت فیزیکی تجهیز شد

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه حوزه‌های امتحانات نهایی استان به تجهیزات حفاظت فیزیکی تجهیز شدند، گفت: برای این تجهیزات یک و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل خالقی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از حوزه‌های امتحانی شهر سمنان از تجهیز حوزه‌های امتحانات نهایی به تجهیزات الکترونیک خبر داد و ابراز داشت: با توجه به سهم ۴۰ درصدی نمرات آزمون امتحانات نهایی در کنکور سراسری لذا برای برقراری عدالت این تجهیزات خریداری و در حوزه‌های امتحانی نصب شدند.

وی بابیان اینکه نصب تجهیزات الکترونیک در چهارچوب قوانین کشوری و طبق آزمون نهایی است، افزود: این تجهیزات شامل مواردی نظیر دوربین مدار بسته، راکت الکترونیکی، سیگنال یاب، حفاظت فیزیکی و مصرفی حوزه‌های امتحانی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه برای نصب این تجهیزات یک و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، ابراز داشت: از این پس با نصب این تجهیزات تصحیح اوراق و فرایند حوزه اجرت کاملاً الکترونیکی انجام شده و سوالات فقط در داخل سالن و جلو چشم دانش آموزان بازگشایی و توزیع می‌شود.

خالقی ضمن بیان اینکه هفت هزار و ۷۲ دانش آموز پایه دوازدهم در استان سمنان امتحانات نهایی خود را می‌گذرانند، تصریح کرد: این تجهیزات مذکور در ۴۲ حوزه امتحانی و ۱۱ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان سمنان استفاده می‌شود.

وی بابیان اینکه برگه‌ها از سربرگ جدا و هرکدام بدون دیدن نمره قبلی مجدد تصحیح می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه نمره این آزمون تأثیر مستقیم در کنکور دارد در صورت داشتن مغایرت نفر سوم نیز برگه را تصحیح و سپس ثبت سامانه خواهد شد و در این سامانه دانش آموز می‌تواند اعتراض کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1265935

مهمترین اخبار ایران و جهان: