نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 12:42

بازگشت رئیس «موساد» به اصل خود با تهدید ایران به ترور+ فیلم

بوق‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی پس از ادعاهای رئیس سرویس اطلاعاتی این رژیم درباره انتقام گرفتن از ایران، از فهرست ترور مقامات ارشد ایران رونمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیوید بارنیا، رئیس سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) روز یکشنبه ضمن طرح ادعای واکنش به تلاش‌های تهران برای هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها، رهبران ایران را تهدید به ترور کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیست، رئیس موساد این ادعاها را در جریان افتتاحیه کنفرانسی در دانشگاه «رایخمن» در شهر هرتزلیا مطرح کرد.

بارنیا در این کنفرانس با نشان دادن چهره واقعی رژیم صهیونیستی و ماهیت تروریستی آن گفت: زمان آن فرا رسیده است که ایران با روشی متفاوت تاوان پس دهد. آسیب رساندن به اسرائیلی‌ها و یهودیان به هر طریق چه توسط عوامل ایران یا سلاح قاچاق شده به اسرائیل، منجر به عملیات علیه ایران خواهد شد. ایران این هزینه را در عمق خاک خود حتی در قلب تهران پرداخت خواهد کرد. این عملیات بالاترین مقامات رهبری در ایران را هدف قرار خواهد داد.

پس از این ادعاهای رئیس موساد، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به عنوان ارگان تلویزیونی حزب لیکود و نتانیاهو، با پخش برنامه‌ای با عنوان «چه کسی در تهران هدف ترور است؟» از فهرست «دیوید بارنیا» به منظور ترور مقامات ارشد ایران رونمایی کرد.

مهم‌ترین اسامی درج شده در این فهرست ترور به ترتیب عبارتند از:
۱. سردار حسین سلامی: فرمانده کل سپاه پاسداران ایران
۲. سید اسماعیل خطیب: وزیر اطلاعات
۳. سردار اسماعیل قاآنی: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران
۴. سردار محمد کاظمی: فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران (به اشتباه از عکس حسین طائب استفاده شده است)
۵. یزدان میر: فرمانده واحد ۸۴۰ نیروی قدس
۶. حامد عبداللهی فرمانده واحد ۴۰۰ نیروی قدس.

رئیس موساد که تشکیلات زیر دستش به انجام عملیات تروریستی و تخریب در سراسر جهان و منطقه شهرت دارد، همچنین مدعی شد: اسرائیل در طول سال جاری ۲۷ تلاش ایران را برای هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها در سراسر اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی را خنثی کرد.

وی در ادامه ادعاهای واهی خود اظهار داشت که رژیم صهیونیستی مانع از تجهیز روسیه به موشک‌های با برد کوتاه و برد بلند توسط ایران شده است.

رئیس موساد اضافه کرد که تجهیز روسیه به تسلیحات ایرانی در سایه همکاری نظامی میان تهران و مسکو، می‌تواند موجودیت این رژیم جعلی را در معرض خطر واقعی قرار دهد.

تهدید به ترور و اتهامات ضد ایرانی رئیس موساد در شرایطی است که رژیم صهیونیستی با بحران‌های عمیق داخلی، شکاف و دو دستگی در سطح مقامات و توده صهیونیست‌ها مواجه شده است و به نظر می‌رسد این ادعاها با هدف فرافکنی و کاستن از فشارهای داخلی صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494379

مهمترین اخبار ایران و جهان: