نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 12:35

جایگزینی حبس محکومان ایلامی با خرید ۳۵ عدد جاروبرقی برای نوعروسان نیازمند

رئیس دادگاه بخش های موسیان و دشت عباس گفت: محکومان به جای حبس به حکم جایگزین خرید ۳۵ جاروبرقی برای نوعروسان تحت نهادهای حمایتی محکوم شدند‌‌.

عین الله نیازی فر رئیس دادگاه بخش‌های موسیان و دشت عباس، ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به اینکه در آغاز سال تحصیلی جدید قرار داریم، برای حمایت از خانواده‌های کم توان و تحت پوشش سازمان‌های حمایتی اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود: قاعدتا برای برخی از جرائم ممکن است حکم جایگزین صادر شود که در این زمینه دو رأی برای محکومین به جای زندان تغییر یافته و آن‌ها ملزم به بسترسازی مناسب خدمات اجتماعی آموزشی شدند.

رئیس دادگاه بخش‌های موسیان و دشت عباس ادامه داد: در این راستا برای تعداد ۲۰ دانش آموز وسایل و بسته‌های تحصیلی مانند لوازم تحریر و کوله پشتی خریداری و در اختیار آنها قرار می‌گیرد همچنین در یکی دیگر از آراء محکومین تعداد ۳۵ تخته پتو و تعداد ۳۵ جارو برقی برای نو عروسان تحت نهادهای حمایتی محکوم شدند.

وی یادآور شد: یکی از بهترین اقدامات طرح جایگزین زندان به جای حبس بوده که شخص متهم با انجام کارهای عام المنفعه به زندان وارد نشود و به زندگی با عزت خود در اجتماع ادامه دهد.


به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در راستای سیاست‌های دستگاه قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و حبس زدایی و طبق مقررات قانون مجازات اسلامی اقدام به صدور احکام جایگزین حبس کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463835

مهمترین اخبار ایران و جهان: