نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 12:17

بالندگی اقتصاد و پیشرفت کشور در گرو تحقق شعار سال است

اراک-نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: بالندگی و پیشرفت کشور در سال جاری در گرو تحقق شعار سال است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید اظهار داشت: انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری که مبتنی بر مسئله اقتصاد است نشانگر این است معظم له همچنان بر روی حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم دغدغه مند هستند و لذا امروز همه وظیفه دارند در راستای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید حرکت کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهمترین ضرورت‌های تحقق شعار سال ایجاد هم افزایی و مشارکت همه جانبه در تمام بخش‌های کشور است و قطعاً مهار تورم و رشد تولید نیازمند عزم ملی و بسیج همگانی است.

وی با بیان اینکه انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه و حکیمانه صورت گرفته و بالندگی و پیشرفت کشور در سال جاری از مسیر مهار تورم و رشد تولید خواهد گذشت، گفت: قطعاً ایران قوی با تحقق شعار محقق خواهد شد.

سلیمی افزود: یکی از الزامات مهار تورم رشد و جهش تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد و از جمله ضرورت‌های این امر تقویت بنگاه‌های خصوصی و بخش‌های تعاونی است.

وی ادامه داد: تورم قطعاً سفره‌های مردم را کوچک می‌کند و متأسفانه در سال گذشته تورم را در کشور شاهد بودیم و امسال همه توان باید برای مهار تورم بسیج شوند و لذا فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری نیز باید مورد توجه باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به اقدامات مهم اقتصادی و دفاعی در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته علیرغم جنگ ترکیبی دشمن و توطئه‌های آن در فضای مجازی اتفاقات خوبی در کشور رقم خورد که بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی، انتقال آب به دریاچه ارومیه، دستیابی به موشک‌های هایپرسونیک، پرتاب ماهواره‌هایی با فناوری جدید به فضا و رونمایی تونل‌های زیر زمینی، پیمان شانگهای و اتفاقات خوب دیگر در سایر بخش‌ها بودیم و این الگوهای موفق باید سرلوحه مسئله اقتصاد باشند.

وی خاطر نشان کرد: قوی شدن در حوزه اقتصاد مهمترین نیاز کشور در سال جاری است و مسئولین باید با هم افزایی و روحیه جهادی این امر را محقق کند تا اقتصاد کشور مقاوم شود و دشمن نتواند در جنگ اقتصادی و ترکیبی آسیبی به آن وارد سازد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1115935

مهمترین اخبار ایران و جهان: