نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 02:24

پنتاگون آماده تحویل ۱۸ سامانه موشکی «هیمارس» به مراکش است

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد به منظور تحکیم روابط راهبردی دفاعی خود با مراکش درصدد معامله تسلیحاتی ۵۲۴ میلیون دلاری با این کشور آفریقایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه آمریکا سه شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای از تأیید توافقنامه‌ای برای فروش احتمالی ۱۸ سامانه موشکی «هیمارس» به ارتش مراکش خبر داد.

پایگاه خبری اسپتوتنیک به نقل از وبگاه «همکاری‌های امنیتی و دفاعی» وابسته به وزارت دفاع آمریکا نوشت پنتاگون با تأیید این معامله تسلیحاتی، اعلام کرده، ۱۸ سامانه موشکی هیمارس به ارزش ۵۲۴ میلیون دلار به مقامات مراکش تحویل خواهد داد.

این وبگاه دفاعی امنیتی عنوان کرد «این معامله تسلیحاتی شامل فروش تجهیزات نظامی مرتبط با این سامانه موشکی خواهد بود که به زودی در اختیار مراکش قرار خواهد گرفت.»

گفتنی است کمک تسلیحاتی واشنگتن به مراکش در حالی صورت می‌گیرد که این کشور آفریقایی به عنوان متحد راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در شمال آفریقا به شمار می‌رود.

هیمارس که اوایل قرن جدید به ارتش آمریکا راه پیدا کرد، از یک لانچر موشک و یک شاسی چرخ‌دار تشکیل شده است.

این توپخانه موشکی با قدرت تحرک بالا، شش تیوب پرتاب موشک دارد که می‌تواند طیف وسیعی از راکت‌ها و موشک‌ها را به سمت هدف پرتاب کند. بسته به نوع راکت یا موشک‌، این توپخانه از ۹ تا ۵۰۰ کیلومتر برد دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142335

مهمترین اخبار ایران و جهان: