نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 15:03

احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، از احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی طی امروز و فردا (۷ و ۸ فروردین) خبر داد.

سیاوش محمدی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا (۷ و ۸ فروردین) شرایط جوی استان اردبیل نسبتاً ناپایدار بوده و در ساعات بعدازظهر و عصر با افزایش ابرناکی، شاهد بارش باران غالباً به‌صورت رگبار باران، گاهی همراه با تندباد موقتی و رعدوبرق به‌ویژه در جنوب استان و نواحی منتهی به کوهستان سبلان خواهیم بود.

وی افزود: همچنین آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی طی امروز و فردا احتمال می‌رود. 

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه جو استان اردبیل غالباً صاف بوده و پدیده غالب طی این مدت وزش باد تند تا شدید پیش‌بینی می‌شود. 

محمدی بیان کرد: از روز جمعه (۱۱ فروردین) با ورود یک سامانه سرد و بارشی، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، آسمان استان اردبیل ابری و مه‌آلود شده و در بیش‌تر مناطق استان بارش باران و برف انتظار می‌رود. 

وی گفت: با در نظر گرفتن موارد ذکرشده، توجه به هشدار هواشناسی (سطح زرد - شماره ۱) مرکز پیش‌بینی استان اردبیل توصیه می‌شود.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112535

مهمترین اخبار ایران و جهان: