نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 19:02

ضرورت اهدای خون مستمر همه گروه‌های خونی

مدیر کل انتقال خون اصفهان گفت: با توجه به کاهش ذخایر خون در استان و شیوع ویروس آنفلوآنزا، هم‌اینک نیاز به تمام گروه‌های خونی داریم.

کیان دهراب پور، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: ذخایر خون اصفهان کاهش یافته و از تمامی اهداکنندگان خواسته می‌شود به صورت مستمر برای اهدای خون اقدام کنند.

وی ذخیره کنونی خون استان دو هزار و ۱۱۸ واحد معادل ۵.۵ روز و شهرستان اصفهان را هم هزار و ۹۱ و معادل ۳.۴ روز اعلام کرد و افزود: مراکز درمانی استان در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز دارند، اما نیاز به ذخایر خونی A مثبت و AB مثبت بیشتر است.

وی ادامه داد: در حالی که با شیوع بیماری‌های فصلی مانند آنفلوآنزا و همچنین کوتاه شدن روز‌ها و آلودگی هوا میزان مراجعه به مراکز اهدای خون استان اصفهان کاهش چشمگیری داشته، اما نیاز به خون به قوت قبل خود باقی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه سازمان انتقال خون برنامه‌ای ترویجی- انگیزشی و پویش‌های متعددی را طراحی و اجرا می‌کند، گفت: در حال حاضر پویش «مهر فاطمی» در دستور کار است و هدف از این پویش جذب بیشتر بانوان برای مشارکت در اهدای خون است.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613635

مهمترین اخبار ایران و جهان: