نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 22:20

چهارمحال و بختیاری در رتبه 17 سرمایه‌گذاری کشور قرار دارد

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با دارا بودن ۱/۳ درصد واحدهای صنعتی در جایگاه ۲۴ و از نظر سرمایه‌گذاری در رتبه ۱۷ کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فضل‌الله رحمتی امشب در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت:  این استان با دارا بودن ۱/۳ درصد واحدهای صنعتی در جایگاه ۲۴ و از نظر سرمایه‌گذاری در رتبه ۱۷ کشور قرار دارد.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: چهار زنجیره در چهارمحال و بختیاری شناسایی و از این تعداد ۲ زنجیره تصویب ملی شد.

وی افزود: از نظر میزان سرمایه‌گذاری، صنعت نساجی یک درصد سرمایه‌گذاری استان و هشت درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

رحمتی اضافه کرد: ۴۰ درصد نخ پلی استر کشور در این استان تولید می‌شود و چهارمحال و بختیاری بزرگترین تولیدکننده چادر مشکی کشور است.

وی با اشاره به زنجیره تولید پوشاک در استان، گفت: تولید، تامین مواد اولیه، طراحی، دوخت و شبکه توزیع چهار راهبرد این زنجیره است.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با همکاری مجموعه شرکت‌های صنعتی این استان، یک واحد تخصصی در خصوص پوشاک آماده واگذاری است که در آینده‌ نزدیک با سرمایه‌گذار قرارداد منعقد می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال ۱۵ هزار نفر در حوزه نساجی استان، ادامه داد: میانگین بودجه اشتغال صنایع، ۲۵ میلیون تومان است، یعنی در حوزه نساجی با همین عدد،‌ می‌توان یک اشتغال راه‌اندازی کرد.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566779

مهمترین اخبار ایران و جهان: