نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 01:18

تخریب ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی چالوس

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس از تخریب و آزادسازی ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی در سیابیشه مرزن آباد خبر داد.

عبدالله شمس ناتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری از تخریب یک دستگاه ساختمان دوبلکس در محدوده اراضی ملی این شهرستان خبر داد و گفت: این بنا از سوی متخلفان در زمین تصرف شده اراضی ملی به مساحت ۸۳۰ مترمربع واقع در سیابیشه ساخته شده بود که بر مبنای حکم قلع و قمع، ابتدا زمین تصرف شده، آزاد و بعد از آن نیز این ساختمان تخریب شد.

وی با تقدیر از همکاری کامل پلیس آگاهی و پیشگیری شهرستان چالوس ، فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر، فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس، نماینده دستگاه قضائی و نیروهای حفاظتی منابع طبیعی شهرستان‌های چالوس، کلاردشت، نوشهر و کجور و نیروی انتظامی ولی آباد بیان کرد: عملیات اجرا شده با بکارگیری یک دستگاه بیل مکانیکی در یک هوای سرد در منطقه سیابشه انجام گرفت.

شناسایی و اقدام برای تخریب بناهای غیرمجاز

این مقام مسوول اضافه کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور تثبیت حاکمیت دولت بر اراضی ملی با کوچکترین ساخت و ساز در محدوده اراضی ملی برخورد می‌کند.

شمس ناتری با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی ادامه داد: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

بنای غیرمجاز در حریم اراضی ملی

او همکاری مردم در حفاظت منابع ملی را خوب ارزیابی کرد و از شهروندان خواست در تماس با شماره ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616079

مهمترین اخبار ایران و جهان: