نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 22:24

برخی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد هرگونه مهارتی برای اشتغال هستند

کرج- استاندار البرز گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد هرگونه مهارتی برای رسیدن به اشتغال هستند، چراکه مهارت‌های لازم را ندارند و به تبع آن اعتماد به نفس خود را نیز از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی عصر شنبه در نشست با رئیس و هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرج که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی دانشجویان برای دستیابی به اشتغال، افزود: دانشگاه‌ها باید در ارتباط تنگاتنگ با شهرک‌های صنعتی استان، دانشجویان را برای مهارت آموزی مهیا کنند.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به اینکه تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی به نیروهای متخصص و ماهر نیاز دارند، لزوم پیش بینی دوره‌های ویژه کارآموزی بیش از پیش حس می‌شود.

عبداللهی گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد هر گونه مهارتی برای رسیدن به اشتغال هستند چراکه مهارت‌های لازم را ندارند و به تبع آن اعتماد به نفس خود را نیز از دست می‌دهند.

وی افزود: طرح کارآموزی دانشجویان در واحدهای تولیدی و صنعتی و محیط کار حقیقی باید به صورت ملی اجرایی شود و در این رابطه مکاتباتی را نیز داشته‌ایم.

استاندار البرز با اشاره به تجارب موفق سایر کشورها در آشنایی کودکان با مهارت‌های مختلف، گفت: به طور مثال برزیل شهر مشاغل برای کودکان (کیدزانیا) را طراحی و اجرا کرده که افراد از سنین پایین با مشاغل و مهارت‌ها آشنا و به حرفه‌ها علاقمند می‌شوند.

وی افزود: می‌توان این امکان را در کشور گسترش دهیم، در تهران اجرایی شده و بازخورد بسیار خوبی برای خانواده‌ها داشته است.

عبداللهی گفت: اکنون تمامی شهرک‌های صنعتی استان به نیروهای ماهر و کارگری نیاز دارند ولی بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن مهارت، استقبالی نمی‌کنند.

وی افزود: مشاغل نوین و دیجیتال در دنیای امروز نیز بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته‌اند بنابراین باید در راستای آموزش آنها هم برنامه ریزی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1370579

مهمترین اخبار ایران و جهان: