نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 13:13

شاخص ۱۱ درصدی مصرف شیر خشک در منطقه کاشان

کاشان - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در سال گذشته شاخص مصرف شیر خشک در منطقه کاشان ۱۱ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار، مهر مهدی دلاوری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه «نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل در خانواده، محل کار و جامعه» شعار هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر ۱۴۰۲ است، اظهار داشت: سال گذشته شاخص مصرف شیر خشک در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل برابر ۱۱ درصد بوده که نسبت به سال‌های قبل روند کاهشی داشته است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر یک مرکز مشاوره شیردهی در شهرستان کاشان وجود دارد که در سال ۱۴۰۰ راه اندازی شده و افتتاح این مرکز نقش مهمی در کاهش شاخص شیر خشک داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه چهار کمیسیون شیر مصنوعی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه فعال می‌باشد، تصریح کرد: تعداد کل مشاوره‌های شیردهی انجام شده در مرکز مشاوره شیردهی و بیمارستان‌های دوستدار کودک از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲۴ مورد بوده که نتیجه آن، ۶۵۸ مورد تغذیه با شیرمادر بوده است و ۱۵۴ مورد ارجاع به کمیسیون شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تعداد کل کودکان کمتر از پنج سال ۳۸ هزار و سه نفر می‌باشد که از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۵۲ نفر کمتر از دو سال می‌باشند.

دلاوری تاکید کرد: در حال حاضر در حوزه بهداشت با ارائه آموزش‌های صحیح به مادران در طول دوران بارداری و شیردهی و ارجاع موارد خاص به مرکز مشاوره شیردهی، زمینه حمایت و تشویق مناسب برای شیردهی مادران فراهم گردیده است.

وی افزود: باتوجه به ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت در رابطه با این موضوع کلیه ادارات و سازمان‌ها موظفند زیر ساخت‌های لازم در خصوص حمایت از مادران شیرده و فضای مناسب جهت استراحت و شیردهی در راستای تحقق و ارتقا برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر را فراهم نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اهمیت تغذیه طبیعی نوزاد سبب شده است تا از سوی سازمان بهداشت جهانی و یونیسف همه ساله از ۱۰ تا ۱۶ مرداد به عنوان هفته جهانی و روز جهانی شیر مادر تعیین شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417935

مهمترین اخبار ایران و جهان: