نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 10:55

پیشرفت ۹۲ درصدی تجهیز دانشکده علوم پایه ایلام

رئیس دانشگاه ایلام گفت: تکمیل و تجهیز ساختمان دانشکده علوم پایه دانشگاه ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: تکمیل و تجهیز ساختمان دانشکده علوم پایه دانشگاه از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ایلام ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: اعتبار مصوب برای این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۸۰ میلیارد ریال به این پروژه تزریق شده و مطابق برنامه زمان‌بندی تعیین شده و در صورت تخصیص اعتبار کامل مهرماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: فاز اول دانشکده ادبیات و علوم دانشگاه ایلام نیز در حال اخذ ماده ۲۳ برای تکمیل شدن است و هم اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه نیاز است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن سفر دوم رئیس جمهور به استان ایلام، نظرات نخبگان دانشگاهی دانشگاه های استان برای اجرای طرح های پیشران توسعه نیز اخذ شده است.

علیمحمدی اضافه کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های مهمی در حوزه مرزی، نفت و گاز، کشاورزی، گیاهان دارویی و... است و باید از همین ظرفیت‌ها طرح های بزرگی برای توسعه و اشتغال در استان اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تکمیل طرح‌هایی در زمینه زنجیره تولید و بسته بندی، فعال کردن بازارچه های مرزی، توسعه زیرساخت ها مثل راه آهن و آزادراه از مهمترین نیازهای استان ایلام در بخش های اقتصادی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421235

مهمترین اخبار ایران و جهان: