نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 11:48

۲۲۰۰نفر از موزه‌های میراث فرهنگی خراسان جنوبی بازدید کردند

بیرجند- معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: از ۲۵ اسفندماه تا پایان روز اول فرودین ماه ۱۴۰۲ تعداد دو هزار و ۲۰۰ نفر از موزه‌های تحت مدیریت میراث فرهنگی خراسان جنوبی بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید بهفرنژاد صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از ۲۵ اسفندماه تا پایان روز اول فرودین ماه ۱۴۰۲ تعداد دو هزار و ۲۰۰ نفر از موزه‌های تحت مدیریت میراث فرهنگی خراسان جنوبی بازدید کرده‌اند.

معاون میراث فرهنگی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هزار و ۹۲۸ نفر از این افراد از موزه‌های باغ اکبریه بازدید کرده‌اند، بیان‌کرد: در خراسان جنوبی تعداد ۱۰ موزه تخت مدیریت میراث فرهنگی استان قرار دارد.

بهفرنژاد با تأکید بر اینکه از ۱۰ موزه تعداد سه موزه در شهرستان بیرجند قرار دارد، ادامه داد: سه موزه نیز در قاین قرار دارد و شهرهای فردوس، سرایان، بشرویه و سرایان نیز هر کدام یک موزه تحت مدیریت میراث استان دارند.

وی با اشاره به موزه‌های واقع شده در مجموعه میراث جهانی باغ اکبریه افزود: در این باغ و عمارت موزه‌هایی چون موزه مردم شناسی شهر بیرجند قرار دارد که مورد استقبال بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: باغ اکبریه در نشست سی و پنجم یونسکو در سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و قبل از آن نیز در تاریخ دوم خردادماه ۱۲۷۸ با شماره ثبت ۲۳۲۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1105679

مهمترین اخبار ایران و جهان: