نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 22:49

تأکید شاه اردن بر مشارکت فلسطینیان در طرح‌های اقتصادی منطقه‌ای

شاه اردن بر ضرورت مشارکت دادن فلسطینیان در طرح‌ها و برنامه‌های موسوم به «صلح منطقه‌ای» تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن همزمان با انتشار اخباری درباره به تعویق افتادن برگزاری نشست النقب ۲ در مغرب، بر ضرورت مشارکت دادن فلسطینیان در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی در منطقه تأکید کرد.

عبدالله دوم امروز سه‌شنبه در دیدار با هیأت‌های مجلس سنا و پارلمان اردن بر موضع ثابت این کشور درباره مسئله فلسطین تأکید کرد و تلاش‌های دیپلماتیک این کشور در دوره اخیر برای مهار تنش‌ها در اراضی اشغالی، حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و حمایت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس شریف را مورد اشاره قرار داد.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، شاه اردن همچنین از تلاش‌های مستمر این کشور برای ایجاد یکپارچگی اقتصادی کشورهای عربی و هماهنگی مواضع بین این کشور به نفع اردن و مسائل امت خبر داد و مشارکت فلسطینیان در پروژه‌های همکاری اقتصادی در منطقه را ضروری خواند.

عبدالله دوم همچنین اهمیت تداوم حمایت‌های انسانی و ارائه کمک‌ها به زلزله‌زدگان در سوریه به منظور کاهش تبعات این حادثه را مورد تأکید قرار داد و گفت که کمک‌های انسانی و پزشکی به ترکیه نیز ارسال می‌شود.

از سوی دیگر همزمان با تشدید ناآرامی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین، برخی منابع گزارش دادند که نشست النقب ۲ که قرار بود ظرف چند هفته آینده در مغرب برگزار شود، احتمالا به تعویق خواهد افتاد.

انجمن النقب متشکل از وزرای خارجه آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات، بحرین، مغرب و مصر است و نخستین نشست این انجمن نیز یک سال قبل در اراضی اشغالی برگزار شد و قرار است این انجمن هر ساله نشستی را برگزار کند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1049335

مهمترین اخبار ایران و جهان: