نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 10:53

۳ هزار متر مربع فرش تولیدی مددجویان خراسان شمالی خریداری شد

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در راستای اجرای طرح خرید تضمینی فرش دستباف از مددجویان، امسال ۳ هزار و ۱۹۰ متر مربع فرش تولیدی آنان خریداری شد.

مجید الهی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قیمت گذاری فرش‌های دستباف با نظارت نخبگان حوزه فرش انجام می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای امسال ۳ هزار و ۱۹۰ متر مربع فرش تولیدی مددجویان با ارزش ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت فرش‌ها بر اساس اندازه، نوع نقشه و همچنین کیفیت نخ محاسبه می‌شود، گفت: قیمت هر متر مربع فرش دستبافت بین ۷ تا ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: در این دوره ۸۰ تخته قالی دستبافت مددجویان با حضور نمایندگان فرش کشوری و استانی قیمت گذاری شد تا برای فروش و عرضه به خارج از استان صادر شود.

الهی راد در خصوص مزیت‌های اجرای این طرح نیز گفت: مزیت این طرح تضمینی بودن قیمت فرش مددجویان است و آنان نگرانی برای فروش دست بافته‌های خود ندارند.

وی با بیان اینکه طرح راهبران شغلی، گام مهمی جهت ایجاد اشتغال پایدار و کسب و کار موفق برای مددجویان است افزود: در حال حاضر ۵۰ راهبر فعال با کمیته امداد استان همکاری دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1091979

مهمترین اخبار ایران و جهان: